08 juli 2007

Godt vejr i weekenden, kan det passe?

Vi har simpelthen haft det mest fortraeffelige vejr i weekenden og det var helt uventet. Vejrguderne havde sagt at det ville blive saadan lidt la-la, men for en enkelt gangs skyld tog de fejl - paa en positiv maade.

Aerteblomsterne blomstrer som om de var betalt for det - og det er ekstre fedt efter som vi slet ingen har saaet! De kommer igen hvert aar, sommetider lidt andre steder end tidligere aar.

Da vi flyttede ind her, for 5 aar siden, satte vi to aebletraer, et paeretrae og en Victoria Plum. Blommetraet er blevet rigtig stort og har masser af frugt i aar. Jeg kan ikke lade vaere med at grine af de smaa savlende basunengle der haenger paa grenene. Jeg har saadan lyst til at tegne ansigt paa.
Aeblerne kan jeg ikke huske hvad kaldes, men det er saadan nogle lidt syrlige Cox Orange agtige nogen. De hedder saadan noget som James et eller andet og er rigtig flotte!

Kaprifolioen kan vi ikke spise, men den er saa smuk og saa dufter den simpelthen himmelsk. Jeg har flere forskellige i haven; de gror som ukrudt i England og gror vildt i de fleste skove, men jeg klipper dem til og holder dem lidt nede her hos os, for jeg holder saa meget af dem.

Som kan ses paa billedet, saa var himlen hoej og blaa med nogle fantastisk flotte skyer paa. JUBIII - jeg toer godt tro paa det bliver sommer nu, til trods for den elendige vejrudsigt jeg lige har set.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hey - Dejligt I også har fået noget SOL og blå himmel! Det fik vi også til vores Tivolitur, omend det blæste ret meget, så var det skønt. Idag er det lidt blæsende men blå, blå himmel og vatpudeskyer, som på billederne på bloggen. Ged!!! Meget må du byde mig, men der går grænsen - det og så lam, det kan jeg altså ikke, men jeg er glad for det smagte jer *S* Knus fra DK med solskin og smukke skyer