18 juli 2016

Great Barrier Reef - til fods

Sidste aar var det 10 aar siden bombespraengninger i London den 7. Juli. I den anledning blev folk opfordret til at 'walk together', altsaa at 'gaa i samlet flok'. Forslaget gik ud paa at man stod af toget et stop foer man normalt ville og saa gik resten af vejen, sammen med saa mange andre.


Mit tog stopper bare en enkelt gang inden endestationen, hvor jeg arbejder og da jeg elsker at gaa, synes jeg ikke det var helt nok at skare et kvarterstid til ture, ergo besluttede jeg mig for at gaa hjemmefra og til arbejde. Det gik saa godt foerste gang at jeg ikke kunne lade vaere at goere det igen - og igen og igen... Jeg vil skyde paa det er blevet til omkring 40 ture i loebet af det sidste aar og den anden dag fik jeg en email fra 'Fitbit', som er et stykke software jeg har paa min telefon, ifoelge dem har jeg gaaet hele laengden af Australiens 'Great Barrier Reef' paa det aar!


Som den vaagne laeser maaske har lagt maerke til, saa er jeg meget glad for naturen, flora saa vel som fauna, men isaer flora. Det er ikke alle storbyer, der er meget givende paa den front, men i London er man aldrig langt fra en blomst eller et trae.


Selv i den aller inderste by, sniger der sig baade blomster og traeer ind og paa det sidste har jeg lagt maerke til det er blevet moderne med haver hele vejen op ad muren.


Her, lidt taettere paa - Babylons haengende haver er det naeppe, men jeg synes det ser fedt ud og saa kan det da kun goere godt for luften, saa vel som oejnene.


London er ogsaa kendt som verdens stoerste landsby og det maerkes naar man gaar. London har ikke kaempe motorveje, der gaar ind midt i byen (jeg tror ikke vi har 70 km motorvej i det hele, inden for the M25, som er Londons ydre ringvej) og vi har ikke mange veje med flere end to spor i hver retning. Selv den indre ringvej, er visse steder bare et spor i hver retning.

Det er blevet meget moderne for alle Londons kommuner og mange bydele at vise deres identitet, som f.eks. her i Waterloo omraadet. Ideen med olietoenderne er god nok, men maaske de kunne goere sig en lille bitte smule mere umage med beplantningen!


The South Bank har virkelig haft success med at etablere sin identitet, som er maerket af kunst i alle afskygninger. Faktisk er the South Bank nu blevet saa populaer at omraadet omkring 'Strand' paa den anden side af floden har lanceret sig som 'the North Bank'. De proever ihaerdigt at tiltraekke nogen af alle de mange besoegede paa sydsiden, men de har lang vej endnu...


Nordsiden af floden mangler noget sydsiden har, nemlig plads hele vejen ned til floden - paa nordsiden gaar der en vej, det er en skam!


Vejret i dag var ikke nogen skam - tvaert i mod. Da jeg naaede paa arbejde var temperaturen godt over 20 grader. I eftermiddags ramte termometeret 30 grader og i morgen skulle blive endnu hedere. 


Gad vide om min chef vidste noget, da han bookede ferie i denne uge... :)

6 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Det var ENDNU en dejlig gåtur med dig mus,
Du har så ret, London er grøn, der er så mange oaser,
altid noget at kikke på og undres over.
LONDON ER EN DEJLIG BY:

Eva sagde ...

Det er herligt, at du har gået så langt, og specielt når vi må følge med på turen. London er en skøn by.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - du kan bare komme an, her er altid plads til een til og vi kan stadig sagtens finde 'nye' steder at udforske sammen.

Eva - jeg havde slet ikke taenkt paa at laegge kilometerne sammen, men pludselig fatter jeg hvorfor mine gode sko maatte lade livet og udskiftes. :)

Donald sagde ...

Jeg er helt med på at det er sjovt at gå. Jeg har somme tider en fornemmelse af at jeg er for gammel til at "stæse" afsted, men når man har trasket i et kvarters tid går det meget nemmere.

Det er nogle skønne billeder! Tak for turen!

AagePK sagde ...

Fitbit, og så på høje hæle! Eller har du et par gå-sko til at transportere dig ud og hjem igen?
Men det har altid slået mig, lige siden første gang i '64, hvor grøn London er.
Og så den røde bænk: South Bank ER et hot sted! :-)

FUUR. sagde ...

MON, der er frø i den fine stokrose der,
hvis, du tilfældigt skulle komme forbi igen,
kunne du da undersøge sagen.
De matcher fint, med dem vi har i haven.
HOST-HOST.