05 juli 2015

Sneglefart i sneglevejr

Vi vaagnede til hoeje regnplask i morges, det oesede ned i stride stroemme. Sommerregn er ikke det vaerste der findes for temperaturen gaar ned i et anstaendigt leje og haven passer sig selv. Jeg blev dog noedt til at gribe paraplyen, da jeg havde et lille aerinde der skulle rendes.


Jeg er ikke mere begavet end jeg gik ud ifoert klipklappere, da jeg synes det var saa praktisk at vandet ikke ville oedelaegge dem. Det gjorde vandet heller ikke, men jeg skal ikke sige andet end det sproejter en del op ad bagbenene, naar man gaar i det tempo jeg generelt bevaeger mig i!


Sneglene elsker regnvejret og skoent de er en pestilens og proever paa at aede hele haven, saa synes jeg altsaa de er spaendede dyr og dem med hus paa ryggen er sgi da flotte. Naar jeg ser de smaa foelehorn gaar jeg helt i barndom og droemmer mig tilbage til Mariehoenen Evigglad. :)


Nu ser det ud som om det klarer op og den planlagte grillmad til senere ser ud til at kunne forberedes paa terassen, i stedet for i koekkenet. Her krydses!

6 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Ja en omgang sommerregn er ikke det værste man har...det frisker så dejligt op! God sommer til dig og sneglene...

Karin sagde ...

Dejligt hvis det blev muligt at grille. håber de krydsede fingre virkede.

Her kom den første byge omkring kl. 17.00, nu er det køligt, og det der irriterer mig mest af alt, det blæser alt for meget for mig, bryder mig ikke om når vimplerne står lodret, og er meget blafrende.

Fuur sagde ...

Blæst her i dag, nu nogenlunde stille vejr.
Havevejr hele dagen SKØNT.
Vores snegle, lever uden hus,
de klarer sig fint uden.
Kæft hvor er de klamme,der er SÅ mange
3-400 tar jeg hver aften.
Tænke sig i vores lille have.

dqpage sagde ...

Her regner det også - og snegleinvationen undgår vi heller ikke. Uff - jeg har virkelig fået et anstrengt forhold til snegle.

Donald sagde ...

Regn og kaskader op ad benene eller ej - det er altså bedre at gå uden sko en gang imellem. :) sikken et vejr - dejlige billeder!

Tina - omme i London sagde ...

Kirsten - ha ha, tak skal du have.

Abildjyden - jeg kan forstaa det ogsaa rigtig blaeser i dag, men er helt sikker paa det bliver meget bedre lige om straks!

Moar - det ER klamme, MEGET klamme, men det er bestemt ikke din skyld, hvis de formerer sig!

Mona - ha ha, du er bestemt ikke alene.

Donald - tak :)