26 januar 2015

En stille weekend

I weekenden havde jeg ingen planer - ikke en eneste lille bitte en, men jeg skal ikke sige andet end jeg fik en del fra haanden. Jeg havde saadan ca. et ton vasketoej, som skulle ordnes og hver en ting fik hele turen fra vasketoejskurv til vaskemaskine, til toerresnor eller tumbler og via strygebraettet til skabet. Jeg elsker den slags weekender, hvor jeg ingen planer har, men faar alle mulige og umulige ting fra haanden.


Vejret viste sig fra den bedste side, saa det meste af vasketoejet fik lov at haenge side om side med vintergaekkerne og bare nyde det smukke vintervejr. Der var lidt gispendes koldt uden for (max 4 grader!), men solen skinnede og saa laenge den goer det, kunne jeg ikke droemme om at klage over vejret!


Vasketoejet dufter saa dejligt, naar det har vaeret ude i solskinnet og saa er jeg mere end almindeligt forelsket i vasketoejsskyggerne der dannes paa denne tid paa aaret.


Jeg har altid elsket at ordne vasketoej og er ikke bleg for at 'investere' i en ny pakke toejklemmer, naar de gamle stritter lidt imod, eller rettere... naar nogle nye, sjove klemmer melder sig paa banen. Hvem kunne staa for disse soede blomster paa haandklaederne? Traeklemmerne er bedre til sengetoejet, for de giver ikke saa grimme maerker, men til haandklaederne skal der blomster til. :)


Soendag var vil heldige nok at vente besoeg af Bebsen og Spunken og deres kaere foraeldre. De kom i loebet af eftermiddagen og boernene var ivrige efter at komme ud i haven. Jeg sendte dem ud og gik ind og fandt et par par handsker, som de kunne faa paa til at plante en potte til med nogle loeg jeg havde koebt for et par uger siden.



Bebsen var ellevild med at faa fingrene i jorden, men lille fisen var mindre ivrig og havde knap faaet jord paa handskerne inden han bade mig tage dem af. "Bedstemor, du maa hellere tage dem, de er ret beskidte", loed der. :) Han ville dog rigtig gerne hjaelpe til med at faa potten sat paa plads udenfor fordoeren, men skulle jo noedigt komme i tanker om at han var en toesedreng. :)

5 kommentarer:

Eva sagde ...

Sikke et par dejlige havehjælpere.

Lene sagde ...

Sådan en weekend had man burg for af og til. Og så er det da skønt at du lige kunne finde noget havearbejde til børnebørnene :-)

AagePK sagde ...

Vor have er for våd og kold til den slags udskejelser, ok, der var solskin i dag, så der blev hængt tøj ud også her. Men weekenden blev ganske anderledes festlig fejret med en tur til Københavnstrup: datteren havde givet mig et par billetter til Anne-Sophie Mutters koncert i DR.byen. OG JEG FIK MIN FØRSTE LP MED A_S SIGNERET! og den vidunderlig koncert, Sibelius, ovenikøbet.
Sneen fik Metroen til at gå i baglås, så vi gik til næste station og kørte herfra til Kongens Nytorv, hvor vi mødte de unge mennesker i Llama, ny restaurant med mestendels LatinAmerika på spisekortet. Far her fik en vidunderlig ceviche af sandart, lækkert, med lige et strejf af koriander, cilantro. Men for lidt sweetpotatoe og slet ingen hvide majs. Jeg er nok blevet forvænt hos Alfrescoes i Lima! OGSÅ mht prisen: Alfrescoes tog 350 for middag for 5, Llama 1530 for 4.

FUUR. sagde ...

Man kan nå meget en
"STILLE WEEKEND" mus.
Ungerne bliver sødere for hver gang vi ser dem.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - tak, jeg er ogsaa ret tilfreds med dem. :)

Lene - nemlig; her i huset gaar vi ind for boernearbejde. ;)

Aage - hvor er det altsaa hyggeligt at du er tilbage i kommentarfeltet igen. :)

Moar - jep, vi har vidst ca. de samme defination af 'stille'... :)