20 februar 2013

Noget om vand

Da jeg kiggede tilbage paa dagens billeder kunne jeg spore et tema - noget om vand.

I radioen fortalte de i morges at et lyskryds paa min vej til stationen var oversvoemmet. Der er altid problemer med vand i lige det kryds og en hel del problemer med lysene ogsaa, saa det overraskede mig ikke meget at hoere.


Der var nu ikke meget vand at se, men til gengaeld var der nogle kaempe huller i vejen, hvor vandvaerket havde gravet ned til problemet. Saa vidt jeg lige kunne se paa roerene er det nogle af de nye, saa det er ikke til at vide hvad der er gaaet galt.


Da jeg kom hjem stak min elskede mig en lille brochure, som var kommet med posten i dag. "Kig lige paa denne her" sagde han, "det er noget du vil vaere interesseret i". Jeg kiggede og han havde saa ganske ret. Det var en reklame for Calgon, som er et afkalkningsmiddel. Paa brochuren var der
klistret en lille strip til at maale kalkindholdet i vores vand. "Dyp i et sekund og vent et minut" stod der paa pakken, saa det gjorde jeg.


Jeg tror ikke det tog over tre sekunder, inden samtlige rubrikker paa strippen var roede, men det kunne jeg nu godt have fortalt dem uden at maale. Vi har utroligt haardt vand i England og ikke mindst i London og det minder mig om at der er en kaffemaskine der traenger til at blive afkalket!

2 kommentarer:

AagePK sagde ...

Sålænge det kun er kaffemaskinen, og ikke kaffekonsumenten, der skal afkalkes!

Tina - omme i London sagde ...

Aage - fruen i huset er hovedkaffekonsumenten og jow, hun kunne saamaend nok ogsaa godt traenge. ;)