11 august 2011

Blogtraef paa toppen

Det sker jeg har et lille blogtraef i min lunch pause og i dag var ingen undtagelse. Inge og co gaester i disse dage Londons rodede gader og vi havde sat hinanden staevne ved St Paul's station klokken 12.30.



Grunden til moedestedet var at jeg havde lovet Inge at vise hende Londons nyeste og fedeste udsigtspunkt. Lige hvor vi moedtes i Panyer Alley haenger denne sten paa muren. Den lille knaegt paa billedet sidder paa en kurvfuld broed, da omraadet var hvor bagerne solgte deres varer i den tids marked. Indskriften lyder: : "When yv have sovght the Citty rovnd. Yet still ths is the highs ground. Avgvst the 27 1688" loest oversat:
"Naar du har ledt byen tynd, saa er dette stadig det hoejeste punkt. 27. August 1688". Efter sigende var det saadan ca. korrekt for the City i den tid, men nu om stunder ligger the Citys hoejeste offentlige plads lidt laengere mod sydoest. 



Stedet er markeret med en knappenaal (som godt nok er et soem!), saa alle kan finde det, nemlig lige bag ved St Paul's Cathedral. Det var selvfoelgelig taget af One New Change, hvor jeg elsker at indtage min lunch, som stod for skud.
Vi koebte en haandfuld sandwiches (meget apropos!) og begav os op i verden.


Solen skinnede saa det var en fryd og London tog sig ud fra sin bedste side. Det var dejligt at kunne vise en lidt fredeligere side af London frem!

Tak for i dag allesammen - det var hyggeligt. :)

4 kommentarer:

Inge sagde ...

Det er os der takker Tina :-) Skal hilse fra alle og sige at det var dejligt at møde dig.
Kh Inge og co

Ellen sagde ...

Det er så dejligt at møde andre bloggere IRL, og jeg ved af erfaring at Inge og Hasse er en rigtig god oplevelse :-)

Jeg fornemmer, at urolighederne er ved at tage lidt af ovre hos jer - politiet har tilsyneladende været utrolig effektive. Eller har de formastelige bare fået plyndret alle elektronikbutikkerne nu?

Anonym sagde ...

anjoe fra det lollandske har selvfølgelig fulgt Inge + co., og som nævnt, Tina, bad jeg dem hilse dig :-D

Tina - omme i London sagde ...

Inge - hils igen. :)

Ellen - det er nemlig sjovt at moede personen bag bloggen.
Mht urolighederne, saa tror jeg de har stjaalet det hele!

Anjoe - tak tak, jeg kunne ikke lade vaere med at grine, da jeg hoerte der var hilsner til mig paa Inges blog. :)