28 juli 2011

Svinkeaerinder paa vejen hjem

Vejen hjem i gaar gik via Canary Wharf, hvor jeg havde et lille aerinde. Jeg steg paa DLR toget i Bank og i loebet af ingen tid stod jeg paa Canary Wharf station. Det er saadan en superb service, som jeg haaber paa at komme til at bruge dagligt igen snart.


Da jeg kom ud efter at have afleveret det jeg var kommet for at levere, kunne jeg hoere Motown musik mellem bygningerne. Det loed live, saa jeg lagde lige vejen oesten om taarnet, for at se hvad der foregik.


Canary Wharf Group er rigtig gode til at goere omraadet et fedt sted at baade arbejde og bo og har blandt andet en gratis. live og udendoers koncertserie der koerer over sommeren hvert aar.


Aftenens tema var "Ultimate Motown" og jeg var lidt mere end almindelig traet af at jeg ikke vidste det paa forhaand, for den koncert kunne vi sgi da godt have spist en picnic til!


Jeg havde tre maend jeg skulle hjem og fodre, saa jeg dryssede over vandet til Heron Quay station, for at fange DLR toget til Lewisham der fra.


Jeg brugte DLR toget hver dag i 9 aar paa den straekning, saa jeg strakte hals en del paa vejen hjem. Der er nemlig sket mange aendringer i omraadet igennem de snart fem aar siden jeg arbejdede der. Der er blevet bygget mange etagebygninger siden - oh, og saa har de lige flyttet min gamle station!


DLR toget gaar kun saa langt som til Lewisham station, som forhaabentlig bliver min daglige endestation inden jul. Jeg skiftede tog der hvert aar i rigtig mange aar og noed hver aften at se Concorden flyve over stationen naesten hver aften. Den ses ikke mere, men saa kan man se saa meget andet. :)

3 kommentarer:

Lin sagde ...

Canary Warf er såå flott! Sååå moderne og så flotte høye bygninger, ja også Jamies Italian dah!
Før måtte man jo ut dit for å finne den, nå er den vel i Covent Garden :)

Flotte bilder, og så stas med konsert!

FUUR. sagde ...

Du kommer rundt
må man sige.

Tina - omme i London sagde ...

LIn - velkommen hid og ja, Canary Wharf er meget flot og det er et spaendende omraade at faerdes i. :)

Moar - det maa man sige, ja. :)