10 september 2008

En helt almindelig dag

Jeg kunne snuppe en ekstra time i sengen i morges og skulle foerst ud af doeren klokken 08.30. Meget passende egentlig, naar man tager i betragtning at det var paa lige det tidspunkt verden skulle gaa under, saa var man da i det mindste ikke naaet paa arbejde foerst!

Naah, men efter som verdens stadig saa helt normal ud, om end noget efteraarsagtig, saa begav jeg min hen ad vejen, destination Penge West.

Jeg havde et kvarter til at gaa hvad jeg regnede med ville vare omkring 20 minutter, saa jeg satte det lange ben foran og soergede for kun at stoppe og tage de aller mest noedvendige billeder...
F.eks. havde jeg set disse flotte hyben for et par dage siden, da Irene og jeg spankulerede forbi og dem havde jeg slet ikke faaet fotograferet. Det har jeg nu, men jeg kunne nu godt fristes til at finde tid til at forevige dem med mit gode fotografiapparat ogsaa, for de har altsaa saadan nogle laekre farver.

I Penge West staar min yndlingsbro. For mange aar siden (da jeg havde en cykel!) besluttede min elskede og jeg at cykle til Streatham Vale for at besoege kirkegaarden og saa stoppe i Streatham, for at faa en kop kaffe, paa hjemturen. Jeg kendte ikke omraadet saa godt den gang og elskede bare at fraese under broen paa min cykel.

Paa kontoret blev jeg moedt med den skoenneste duft af friske blomster. Vi har for nyligt skiftet blomsterhandler og har ikke laengere halvdoede blomster allerede paa en onsdag, men har flotte og friske blomster i hele ugen. Joesses, hvor var den sidste blomstermand bare ringe!

Igen i aften blev det sent inden jeg kunne drysse hjem, men endnu engang var vejret fint og udsigten god. Maanen arbejder sig langsomt op til en fuldmaane og inden vi faar os set omkring naar vi til enden af September og enden af Ramadan. Et par stykker af mine kolleger faster. En lider i stilhed mens den anden er sur som en umoden citron.

3 kommentarer:

Lene sagde ...

Tina, du lever jo en helt anden hverdag end jeg, så jeg er nysgerrig.Hvor sent er sent?
Her hos os lever vi efter landbrugets tider, dvs aftensmad ved 18 tiden, hvordan gør man i London?
Og hvor er det dog flot at I får friske blomster hver uge.

Tina - omme i London sagde ...

Hmmm... sent kan vaere alt fra at komme hjem klokken 19.30 til midnat. I aftes var jeg hjemme ved 9-tiden og i aften regner jeg med at slippe hjem til klokken 19.30. Det er vidst lettere at beskrive en tidlig hjemkomst, som er alt foer 19.00. Jeg gaar hjemmefra ved 07.30 tiden, saa det bliver nogle lange dage af og til, men det er en livsstil jeg er vandt til. Jeg kan dog godt misunde at spise klokken 18.00. :)

Marianne sagde ...

Jeg bliver altid så glad for dine beskrivelser og billeder og sikke et skønt vejr...