30 september 2008

Dagens lunch time vandring

Da det var tid at gaa ud og faa lidt frisk luft og finde noget lunch, var det begyndt at regne. Regnen silede bare ned og man kunne virkelig blive vaad, hvis ikke man passede paa. Heldigvis er min firmaparaply paa stoerrelse med en middelstor haveparasol, saa vandet ovenfra er ikke noget problem, det er straks vaerre med det der ligger paa jorden!

Jeg gik om til Liverpool Street station, hvor en skiltemand lokkede med alskens beautificering, men jeg modstod fristelsen og gik videre paa de skinnende fortove i den silende regn.

Jeg var ikke rigtig sulten, hvilket er en begivenhed i sig selv - jeg tror gud hjaelpe mig jeg har en baendelorm, med al den foede jeg saetter til livs, men jeg syntes alligevel jeg blev noedt til at finde et eller andet jeg kunne spise, saa jeg gik lidt rundt i omraadet, for at se om noget kunne friste mig.
De lokkede med udsalg i Monsoon og jeg slog indenom et smut, men fandt nu ingenting der virkelig passede til aarstiden og vejret! Sommerkjoler i regnvaadt efteraarsvejr - nej vel?

Jeg gik en tur op om Broadgate Circus, hvor det ikke kan vare laenge inden skoejtebanen bliver lagt ned deromme. Monstro ikke det er om en maanedstid, naar det begynder at blive virkelig moerkt. Pludselig faar jeg lyst til et glas gloegg...
Jeg gik ind for at koebe en sandwich fra en Marokkansk kone, som laver jordens bedste og saa var forretningen lukket! Altsaa, bare ferielukket, da de fejrer Eid i dag. Det havde jeg da ikke spekuleret paa. Der er jo ikke just mangel paa sandwichbarer i the City, saa jeg fandt et andet sted at fouragere og drog tilbage mod kontoret.

Jeg slog et smut ind om Finsbury Circus, hvor der for en enkelt gangs skyld var pladser nok paa baenkene, men jeg modstod fristelsen til at saette mig!
I morgen er det oktober - jeg troede den kom et par dage tidligt i aar, og havde taget efteraarsfrakken paa. Da jeg var kommet halvvejs hjem kom jeg i tanker om at jeg havde glemt den paa arbejde - og i morgen lover de max 14 grader! Brrrrr...

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Sikke en skøn tur - tak fordi du tog mig med og sikke mange frodige blomster der er i gade billederne - dem er der ingen af her i hovedstaden.... Datteren og jeg talte om shoppingtur til london - jeg tror vi skal afsted :-)

Tina - omme i London sagde ...

Blomsterkummer og kurve er BIG BUSINESS her i London. Pubber, butikker og andre firmaer betaler masser af penge for at have flotte blomster uden for deres praemisser. jeg synes det er saa paent og elsker at folk saetter pris paa det.
Mht shoppetur til London, saa siger jeg bare kom an. Forretninger mangler vi i hvert fald ikke! :)

Anonym sagde ...

Her har vi 10 grader lige nu, så dine 14 er i hvert fald lidt bedre. Hvor der det skønt at se billeder fra London - jeg får virkelig meget lyst til at besøge byen snart igen :o)

Ella sagde ...

Kan jeg ikke arve et stykke af din bændelorm, Tina, du er et siv og en steg :-)

Smukke billeder!

Conny sagde ...

Flot spadseretur i regnvejr,det er ikke et hak bedere her i Viborg i går føles det som en lavine hver gang der kom en byge.Hvor lang er din pause, efter alt det du når?

Tina - omme i London sagde ...

Tak tak - og Conny, jeg har en times middagspause og jeg proever paa at naa saa meget som overhovedet muligt. :)