02 juli 2008

Pyha - det er haardt at vaere jetsetter!

Jeg er ikke helt forsvundet fra havets overflade, men lidt...

I fredags snakkede jeg i telefon med min kaere broder, som staar for at skulle rejse til Jamaica for at arbejde i et aar og for nu at goere en MEGET lang historie kort, saa skulle han lige ogsaa giftes paa dansk jord inden han tager afsted. Jeg troede det var et spoergsmaal om bare at smutte en tur paa raadhuset og det var det saadan set ogsaa, men saa var der lige nogen der kom til at stable et bryllup paa benene!

Jeg bandede og svovlede hele fredag aften, mens jeg gik og aergrede mig hoejlydt over at jeg ikke kunne vaere med. Loerdag morgen lykkedes det min elskede at faa mig overbevist om at det ville vaere en god ide at kigge paa en flyvebillet og inden jeg fik mig set om havde jeg booket en Easyjetbillet til soendag!

Jeg allierede mig lynhurtigt med nogle venner paa Frederiksberg og fik arrangeret baade afhentning i lufthavnen og overnatning paa Frederiksberg. Jeg fik den helt store sightseeingtur paa vejen fra lufthavnen og kom blandt andet om Kongelundgaard og fik koebt frisk groent og roedt til aftensmaden.
Vaerterne skulle paa arbejde mandag morgen og kunne ikke naa med paa raadhuset mandag, saa soendag aften allierede jeg mig yderligere med min moster i Humlebaek og mandag morgen steg jeg paa Kystlinien paa KBH og drog til Nordsjaelland.

Jeg blev sat af ved Frederiksvaerk raadhus, hvor jeg lige skulle orientere mig om hvor man skulle gaa hen, naar man saadan skulle til bryllup. Jeg havde rigeligt med tid, saa jeg smuttede lige en tur op i Frederiksvaerk city, for at se om man evt. kunne faa en kop kaffe. Lige som jeg drejede ind paa gaagaden loed der: "HVAD FANDEN, Tina, hvad laver du her?" Der var selvfoelgelig lige en bror der skulle koebe bryllupsgave i sidste oejeblik, bedst som jeg gik og saa ud som om jeg ikke var der!
Vi snuppede lige en hjertestyrkende kop kaffe eller to paa Generalen og saa blev han sendt retur, saa han kunne ankomme paa raadhuset med de andre.

Det lykkedes mig at faa nogen til at lukke mig ind paa raadhuset, saa jeg virkelig kunne overraske med mit naervaer og joesses, hvor jeg overraskede! Min kaere broder var fuldstaendig PAF. Jeg har aldrig hoert ham saa tavs, saa laenge. Han havde virkelig ikke skaenket en tanke at jeg kunne finde paa at komme og det viste sig paa hans maabende fjaes!


Vi var inviteret, naah ja, ok, inviteret og inviteret er saa meget sagt for mit vedkommende, jeg kom jo bare, men der var i hvert fald nogen der var inviteret til spisning paa Oelsted kro til middag og til trods for min pludselige ankomst kom jeg med paa dispensation. Vi fik en fin velkomstsdrink og jordbaer med chocolade og saa blev vi vist ind til en rigtig laekker buffet og spisning.
Kaffen snuppede vi hjemme i haven og eftersom festen blev holdt paa en hoejhellig mandag, begyndte folk saa smaat at drysse hjemad ved aftentide. Der var en del der skulle koere til Jylland, men det var ikke saa let da der var en grisetransporter der var vaeltet paa Storebaeltsbroen og saadan nogle grisebasser giver koeer... En hjemtur der skulle have taget en 4-5 timer endte med at tage ca. 10. STOENNI, det var godt det ikke var i middagssolen!

Nu er papirerne i orden, saa det smukke par kan begive sig ud paa nye eventyr. Gommen stikker til London i morgen, for saa at rejse videre til Jamaica paa fredag og til September foelger den smukke brud og soennike med. I vores afdeling af familien er vi MEGET glade for at de valgte lige praecis Jamaica, for nu er der virkelig ingen undskyldning for ikke at komme der over og se om der stadig eksisterer nogen vi deler efternavn med paa oeen!

Ih, hvor vi glaeder os. Baade over at de to nu er blevet gift ikke bare en, men TO gange! Foerste gang forestod Elvis Presley ceremonien i Las Vegas, og denne gang var det Kirsten Giftekniv der gav ordrer, saa nu er der orden i papirerne!

TILLYKKE MED DET I TO, det glaeder mig at jeg kunne vaere med til det!

6 kommentarer:

Joan sagde ...

Årh hvor romantisk, at du kunne overraske det smukke par.

Lyder til at have været et skønt bryllup.


Jeg glæder mig så meget til på lørdag. Et hold venner har inviteret os til spisning på fur bryghus - vi tager derover tidligt, så vi kan nå at se noget. Jeg er nok den der glæder mig mest, har jo hørt så meget om den skønne ø.

Tina - omme i London sagde ...

Det kan du godt glaede dig til, for der spiser (og drikker!) man altsaa rigtig godt!
Jeg vil anbefale en tur til Langstedhuller og et smut paa museet og Duddines vaevestue (som ligger paa Pikhede FNIIIIS). HIIIIIIIIIIILS derovre og tag billeder. Jeg vil elske at se Fur med nye oejne. :)

Joan sagde ...

Jamen, så øhh glæder jeg mig til en tur til Pikhede hahahaha..

Anonym sagde ...

JAYH! Og med højt hår og det hele! HEP!

Anonym sagde ...

Tina - du er for sej!

Unknown sagde ...

Det var dog en vidunderlig rejse, og overraskelse, køer og grise, og hvor er det bare godt Tina.
Tillykke med det skønne brudepar - god rejse gennem livet til jer.