12 marts 2011

Kan I virkelig naenne det?

Vi har laenge haft planer om at saelge vores hus og koebe noget mindre og pludselig begynder ideen at tage facon. Husmarkedet er i sving igen og der er rift om husene paa vores vej. De er store, har en kaempe have og ligger godt for transportlinks til hele London. Faktisk kunne man ikke bo meget bedre, saadan rent transportmaessigt.

Hver gang vi naevner at vi vil saelge huset faar vi de samme reaktioner: "kan i virkelig naenne det?", "det fortryder I da", "vil i ikke savne den dejlige have?"

Haven er skoen og meget paen, der er fyldt med masser af skoenne blomster og buske. Haven er ogsaa kaempe og kraever en del arbejde for at forblive paen. Perlehyacinter kan vi saette i den nye have.

Et mandeltrae skal vi helt sikkert have hvor vi kommer til at bo. Er der ikke et i haven allerede, saa planter vi et - det kan nemlig ogsaa lade sig goere.

Vi har sat et arsenal af loeg i vores have, det gjorde vi ogsaa i den have vi havde ved vores gamle hus. Vi er vild med loegblomster, saa dem saetter vi masser af i den nye have. Det kunne taenkes der maaske er nogen allerede...

Anemoner - hae, dem har jeg plantet i en potte. Ja, denne her staar godt nok nede i haven og faar lov at blive staaende, men mine potter tager jeg jo med mig, saa der er graenser for hvor mange flere loeg og knolde jeg skal have koebt, hvis haven har den stoerrelse jeg regner med den vil have.

Pil - hmmm... hvis der staar en i den nye have, saa har vi ogsaa saadan en. Ja, jeg bliver ved med at vende tilbage til en evt have. Vi havde oprindeligt snakket om at flytte i en lejlighed med en balkon, men jeg tror det var lidt for drastisk et spring for min elskede. Det kan jeg egentlig godt forstaa, saa vi fandt et godt kompromis. :)

Den lange udsigt - den kommer jeg til at savne, hvis jeg ikke faar en lang udsigt der hvor jeg kommer til at bo, men saa laenge vi bliver boende i Sarf London, saa har jeg aldrig langt til en udsigt, for her er meget bakket. I London skal man bare kigge efter bydelsnavnene der hedder noget der ender paa "Hill", saa er der bakker.

Et udendoersareal skal jeg bare have. En god balkon ville vaere fint, men en lille have er bestemt ikke det vaerste jeg kunne faa. Englaendere er meget glade for deres haver og selv om de tit er meget smaa, saa er de der og der vaernes om dem. En lille have er ogsaa en have - og lige praecis tilpas til os. Vi har den kaempe have og bruger kun terrassen!


Vi har ELSKET at bo i huset, vi har saa mange gode minder her og har nogle rigtig gode naboer, men vi elskede ogsaa at bo i vores forrige hus, havde rigtig mange gode minder der fra, det var f.eks. boernenes barndomshjem og vores naboer var fantastiske. Vi ser over hele hovedet ingen grund til vi ikke skulle kunne blive lige saa glade for vores naeste hjem.

Om en time vil vi tage ud og kigge paa et nyt hus - der er en lille have til. :)

12 kommentarer:

Beologen sagde ...

Håber I finder et godt nyt lille havehus :-)

PS. Hvad betyder "Sarf London?"

Lene sagde ...

Held og lykke med huskiggeriet.
Endnu er vi her, men i løbet af et par år skal vi til at forberede os på en flytning. Sådan må det jo være, når hjem er lig med den enes arbejdsplads :-)

Anonym sagde ...

Spændende... og held og lykke!

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Held og lykke, hvor er det spændende.... her i kvarteret er der OVERHOVEDET ikke gang i salget, der er flere huse som søger nye ejere - så vi må nok blive her til evig tid.... men foreløbig er vi også glade nok for at bo her.

FruE sagde ...

Så længe man gør sit hus til sit hjem tror jeg ikke man fortryder det. Og du har jo helt ret, der er masser af ting du kan sætte i den nye mindre have.

Håber I finder et dejligt hus der skal være rammen om jeres liv :)

KirstenK sagde ...

Selvfølgelig kommer i ikke til at fortryde det, når det nu er det i har besluttet jer for...Vi har også nogen gange talt om at de små 300m2 vi har til rådighed er lige lovlig meget for os men indtil videre harvi besluttet os for ta blive boende og så vente med a flytte til vi engang ikke skal være på arbejdsmarkedet mere... God husjagt til jer!

henning sagde ...

Hvor er det dejlige billeder! Når du viser sådan nogle flotte blomster, kan jeg heller ikke la vær at tænke nænne-agtige tanker.
Vi går i de præcis samme tanker, huset må vi slippe og mindre arbejde med vedligehold håber vi at få i en lejlighed.
Man skal ha en bolig, der passer til ens liv.
:-)

Heidi sagde ...

Uha uha, sikke et spring. Vi har også snakket en smule om flytning, men slet slet ikke noget seriøst endnu. Vi vil bare gerne tættere på pigernes skole, så de nemmere selv kan cykle afsted derhen. Men det er slet ikke sikkert det nogensinde bliver aktuel ;-)
Men held og lykke med det hele :-)

Kagekonen sagde ...

Rigtig god jagt. Hjem er der hvor hjertet er; er det ikke sådan man siger.

FUUR. sagde ...

Hjem er, hvor i er,
min søde.
Gæsteværelset,
er et meget vigtigt rum.
Det har vi før talt om.
Ikke stort,
bare lige en seng.
Det vil være dejligt.
En have skal i snart få
etableret, med den flid,
i begge lægger for dagen.

Grith sagde ...

Håber I finder et dejligt hus som I bliver glade for - som passer til de behov I har nu.

Hilsen Grith

Tina - omme i London sagde ...

Beo - tak, tak. Sarf London er den sydlondonske udtale af "South London" saamaend. :)

Lene - tak og ja, der er ikke saa meget at rafle om!

Oline - tak og ja. :)

Sussi - vi er skam ogsaa glade for at bo her, men nu skal det vaere!

Fru E - nemlig og tak!

Kirsten - 300m2!!! WOW, og jeg synes jeg har godt 50 m2 for meget! :)

Henning - det er nemlig det man skal!

Heidi - her i landet bor folk ikke saa laenge i et hus som man goer i DK. I gennemsnit flytter folk hvert 7. aar, saa vi er bagud. :) Heldigvis har vi kun min arbejdsplads at tage hensyn til, mht lokalitet.

Pia - det er lige det det er!

Moar - bare rolig, gaestevaerelset er en STOR prioritet!

Grith - tak og ja, det tror jeg paa vi goer. :)