03 marts 2011

Farver og stribe

I middagspausen var jeg lige et smut omme og kigge paa "mine" erantis. Jeg har gaaet og holdt oeje med gartneren, for at snakke lidt med ham om at faa lov til at plukke nogle froe, men det er rigtig laenge siden jeg har set ham, saa det kan godt vaere jeg selv bliver noedt til at tage affaere...


Jeg har en lille lumsk plan om at jeg godt kunne have en lille konvolut i lommen og luske froehovederne med hjem, men jeg vil nu helst vaere fri for at skulle luske!


Lige overfor haven med "mine" erantis er der et kontor med en zebra i vinduet!

4 kommentarer:

Bettys blog sagde ...

Tænk, at 'dine' erantis snart er færdige.
Mine er først lige begyndt.
Du kan godt formere med frø. Det tager bare længere tid. De vil ikke blomstre til næste år.
Hvis du sætter løg, er du mere sikker.

Sjov zebra-blikfang. ;-)

FUUR sagde ...

Du må hellere "luske" et stykke tid endnu. Frøene er overhovedet ikke modne endnu.
Du kunne måske få lov, at bruge din frokostspiseske, og grave nogle op. Til plantning hjemme i jeres have.
Jeg kan også sagtens sætte nogle i en potte til dig, de vil så, være fra din barndoms have.
Jeg "luskede" nogle med til vort nye hus.

Donald sagde ...

Jeg kan se Furien har været der. Jeg har ikke meget forstand på Erantis m.v. men kan se, at dem, jeg har købt og plantet langs en hæk af snedrivebuske stadig kommer hvert år, desværre har jeg været nødt til at grave noget jord væk, og så er det hele ødelagt! Det er sarte planter.

Man kan åbenbart flytte dem, så hvis der er nogen tilbage, så vil jeg redde dem inden jeg næste gang tager fat med rivejernet :)

Tina - omme i London sagde ...

Betty - jeg maa kunne faa fat i nogle loeg, andet kan ikke passe!

Moar - det maa du RIGTIG gerne. Jeg vil da isaer gerne have den fra den gamle have. :)

Donald - soerg for at redde nogen af dem, de er bare saa koenne!