05 april 2010

Soendagshygge - paa en mandag

I England har vi ikke helligdage som saadan, vi har "bank holidays" og de falder som regel paa en mandag. En fast undtagelse er paaske fredag og saa er der juledagene og nytaarsdag, der kan falde fra mandag til fredag, resten ligger altid paa mandagen. Jeg elsker at have fri en mandag - det foeles som at have en ekstra soendag i ugen og soendag har altid vaeret min yndlingsdag.
Jeg har lige roert noget rugbroedsdej og sat det til haevning, for det kan komme i ovnen om en halv time. Jeg var ikke vaks nok til at faa det gjort lige da jeg stod op, saa nu maa jeg gaa og savle efter det i den naeste halvanden time! Uhmmm... jeg har allerede i tankerne det stykke med brie jeg skal klappe taenderne i, men det bliver godt nok en sen frokost!

3 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Uhm, nu blev jeg lige inspireret og fik lyst til nybagt rugbrød. Måske gider jeg selv, men ellers må vi omkring bageren, for ostemadder er lige, hvad jeg kan bruge :-)

Irene sagde ...

Kys!

Tina - omme i London sagde ...

Liselotte - :) rugbroed kan altid glaede, i hvert fald her i huset. :)

Irene - kys sael. :)