15 april 2010

Dagens lunch time vandring

For et par aar siden koebte jeg et par arbejdssko, som viste sig at vaere perfekte! De holdt et lille aars tid og sidste aar koebte jeg endnu et par, som egentlig havde udtjent deres vaernepligt for mindst en 5-8 uger siden, men jeg har bare ikke haft tid at komme i butikken for at faa koebt et par nye.

Jeg tog mig endelig sammen og tog i min frokostpause til Tottenham Court Road for at gaa paa Oxford Street. Jeg skal ikke sige andet end der var rodet! Hele London staar paa den anden ende, da vi er ved at laegge nye vandroer i hele byen. De eksisterende er 150 aar gamle. Foreloebigt er der blevet lagt 2,000 km nye roer over de sidste par aar og de er langt fra faerdige endnu. Jeg vil gaette paa hele projektet kommer til at tage mindst fem aar. Indtil da maa vi finde os i roderiet, det er jo ikke noget de goer for at genere os!
Naah - jeg naaede frem til den famoese skobutik, som jeg havde set reklamere med 20% tilbud paa alt. Bare lige en lille fiks detalje - jeg skulle have printet en seddel ud fra deres webside for at faa rabatten. Jeg fik dem til at saette skoene til side og lovede at komme forbi paa hjemturen... Hvad man ikke har i hovedet maa man have i benene!

Tottenham Court Road stationen ser ud som de fleste andre stationer ude fra, men inden i er den noget helt for sig. I firserne blev den restaureret og de gamle fliser blev byttet ud med nogle helt fantastiske flisemosaikker, som jeg lige har laert er lavet af Eduardo Paolozzi, som bestemt er vaerd at kigge efter, hvis man har en chance for at se hans vaerker.
Jeg drog tilbage til min pind, for fem timer senere at returnere til skobutikken. Det blev en dyr affaerre, til trods for de 20% rabat - jeg kom til at koebe tre par. Et til min elskede og to til mig. :)

Jeg skyndte mig ned gennem Wardour Street til Trafalgar Square og op til Charing Cross station, for at tage toget hjem. Jeg var spaendt paa at se om aftenhimlen, som forudsagt ville blive lilla. Paa Trafalgar Square saa det ikke meget ud som om det ville vaere tilfaeldet. Himlen saa helt normal ud.

3 kommentarer:

AagePK sagde ...

Jeg kender godt det trick:" Værs'god, min skat, jeg har købt en karamel til dig. Og en edderlækker 25 år gammel whisky til mig selv!"

FUUR sagde ...

Jeg siger dig bare,
"vores" himmel var vidunderlig smuk, og jeg må sige, meget anderledes, både i aftes og i aften.usædvanlig, dog ikke lilla.

Tina - omme i London sagde ...

Aage - hi hi :)

Moar - jeg tror det med det lilla er noget de siger for at faa os til at glemme transportproblemerne!