27 februar 2008

Did the earth move?

Vi vaagnede i morges til stort postyr paa radioen. Folk ringede ind og radiovaerten var saa aergerlig at han ikke havde maerket noget som helst. Vi havde nemlig et jordskaelv i nat; det stoerste i 25 aar!

Jeg synes nu snart det kan vaere nok med det vaesen, for jeg har altsaa bedre at tage mig til end at gaa og bekymre mig om at holde begge foedderne solidt plantet paa jorden. Det er ikke engang et aar siden vi sidst blev rystet, men den gang var det knap saa haard en rystetur.

Da jeg kom op gik det op for mig at vi ogsaa har maerket det her, skoent vi sov fra det, men en af vores vandfangere i haven var blevet vaeltet omkuld af rystelserne og tingene i badevaerelsesskabet stod noget hulter til bulter da jeg aabnede der.

Jeg kunne ikke lade vaere med at grine da jeg gik forbi et hus paa vejen til stationen, for der ser altid ud som om der har vaeret jordskaelv hos dem; blandt andet er lokummet endt i forhaven!


I dag har vejret vaeret saa fint og det var det ogsaa sidste aar efter vores rystetur. Jeg gad vide om der er en forbindelse? Ok, vi har ikke helt sommerlige forhold som i April sidste aar, men det er jo ogsaa bare Februar endnu!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

WOT!!! Jorden skal ikke ryste, nej! Velhellerej, nej!