23 februar 2008

Hvordan levede vi uden?

For snart mange aar siden, jeg vil gaette paa en fjorten stykker, aabnede Ikea i Croydon. Jeg havde aldrig vaeret i Ikea foer - og nu jeg taenker over det, saa tror jeg egentlig det er den eneste jeg nogensinde har vaeret i! Anyhow, pointen er, jeg aner ikke hvordan i alverden jeg nogensinde levede uden!

I aftes var vi til sidste behandling i Wing Yip (oev!) og saa skulle vi et smut i Ikea efter. Vi var loebet toer for telys og servietter - og skal have et par gaester i aften, saa der var ingen vej uden om. Heldigvis lukker de foerst ved midnatstide og fredag aften er den bedste aften at gaa i Ikea, for da er der rimeligt "stille".

Vi startede med at gaa i kafeteriet for at faa en gang "frikadeller" (jep, og chips to gange paa een dag - som sagt bliver man ikke tyk og fed af ingenting!). Vi snuppede en oel med til maden og skal jeg kritisere een ting i Ikea, saa er det altsaa deres oel. Svenskere kan virkelig ikke lave oel!
Anyhow, vi drog til markedspladsen, hvor vi skulle finde de ting vi virkelig ikke kunne leve uden!
En ting blev vi enige om at vi altsaa godt kunne undvaere - og det var plastikkasser med navnet PRUTA! Mangler du en kasse at opbevare dine prutter i, saa gaa til Ikea, de har naesten alt!
Da vi gik gennem stofafdelingen sagde jeg til Lloyd at hvis de begyndte at saelge garn, saa ville jeg paa det naermeste kalde butikken perfekt!

Fire poser salte sild i tasken, en aeske smaakager og en bakke floedeboller - og saa var vi parate til at tage hjem. Vi havde faaet det hele, til den halve pris og nu skal jeg have det lagt til siden, have gjort rent, have handlet - og vaere parat til gaester klokken 18.00. GULP!!!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Yay, IKEA har alt hvad du lige staar og mangler, og ikke vidste du manglede. Jeg koeber ogsaa lys der, kasser, rammer, servietter, sengetoej (spansk sengetoej bliver man viklet ind i...). Sidst jeg var der roeg der ogsaa en Aloe Vera med i kurven :-)

Tina - omme i London sagde ...

Men ingen Pruta kasser? :) Fniiiis