26 februar 2008

Foraaret er lunefuldt

I morges gik jeg hjemmefra med paraplyen over hovedet. Det regnede ikke meget, men nok til at give mig en spaendende frisure, med mindre jeg daekkede hovedet.

Den graa himmel kunne dog ikke skjule blomsterfloret jeg moedte paa min vej og jeg havde en positiv fornemmelse af at det ville klare op senere paa dagen.

Ikke bare klarede det op, men minsandten om ikke vejret blev saa fint at man kunne sidde ude og nyde lunch. Jeg plantede mig paa en baenk i Finsbury Circus og slikkede sol i 20 minutter. Joesses, hvor var det laekkert at blive varmet igennem.

Jeg kom meget sent fra arbejde i aften og min elskede besluttede sig for at hente mig i London Bridge, saa jeg fik en lidt anderledes gaatur end den saedvanlige. Jeg ser altid toppen af Southwark Cathedral paa hjemturen, da den ligger lige over for London Bridge station, men jeg ser sjaeldent resten af kirken, da oejnene som regel er peget i en sydoestlig retning.


I aften fik jeg hele showet med. Kirken er simpelthen saa flot oplyst og er for oevrigt en rigtig flot og spaendende kirke. Min kollega, som var med mig, paastod haardnakket at det ikke var Southwark Cathedral vi kiggede paa, for der var hans bror nemlig blevet gift, men den gang var det godt nok i Elephant & Castle!

Saa vidt jeg ved, har kirken ikke vaeret flyttet - i hvert fald ikke inden for de sidste 10 aar!

Ingen kommentarer: