12 februar 2008

Dagens lunch time vandring...

Dagens lunch time vandring i gaar gik til Whitechapel High Street, hvor en del af mine kolleger havde aftalt at spise lunch paa Tayyabs, som er en suveraen restaurant. Vi fik den mest fantastiske middag og foelte os alt for fede og tunge til at gaa tilbage til kontoret. Lejligheden til den fornemme lunch var at en af mine gode kolleger har faaet nyt job og rejser i denne uge. Kedeligt, men skoent vi kommer til at savne hende, saa gaar verden jo videre.

Der var komplet trafikkaos uden for kontoret, saa vi hoppede paa tuben to stop til Whitechapel, da mine kolleger var for dovne til at gaa...

Udenfor Whitechapel station er der et gade(laes: gede!)market i loebet af ugen. Det er et fedt sted, hvor man boer have tid at snuse lidt i boderne, men det fik vente til en anden god dag.

Lige over for stationen ligger The Royal London hospital. The Helicopter Emergency Medical Service (HEMS) bor paa taget af the Royal London, som en anden Magnus Tagmus. Det kan virke lidt skraemmende, hvis man ikke har vaeret der foer, men the helipad blev bygget og taget i brug lige omkring den tid jeg startede med at arbejde i the City og jeg arbejdede ca. 2-300 meter fra hospitalet.

Ambulancerne er knaldroede og kan genkendes paa lang afstand. Det er simpelthen saadan en god service og the Royal London var ogsaa ret stolte da de blev anerkendt som hjemmehospitalet. En dag vil jeg ned og tage lidt billeder omkring Whitechapel station. Det er simpelthen saadan et fedt lille stykke af London; et stykke der bare er saa typisk London. I love it!

Ingen kommentarer: