01 februar 2008

Denne gang var det alvor

Desvaerre var det ikke nogen practical joke denne gang; Jeremy Beadle doede den 30 Januar 2008, han blev bare 59 aar gammel.
Jeremy Beadle leverede saa mange timers familieunderholdning mens vore boern var smaa at han automatisk har heltestatus i min lille verden. Desuden var han en fantastisk "fund raiser" for velgoerende formaal og vi har deltaget i mange "Philip Green Memorial Trust" dinners og quiz aftener hvor Jeremy var vaert. Uanset om du deltog i det samme format for tiende gang var der stadig overraskelser at byde paa og aftenen var fyldt med sjov og ballade.

Jeg glemmer aldrig engang vi var paa the Hilton on Park Lane, som er et af London's suveraent foerende hoteller. Alle var i kjole og hvidt og adskillige af maendene var i kilt. Jeg kan ikke huske hvordan det lykkedes ham, men paa en eller anden maade fik Jeremy en hel flok af maendene til at lave en lille dans foran guderne maa vide hvor mange mennesker. "Dansen" afsluttedes med at de alle "moonede" (bukserne ned eller kilten op - og roeven i vejret). Foerst loed der et stort gisp gennem lokalet og saa et ordentligt latterskrald efterfulgt af en klapsalve.

Jeg var paa nippet til at doe af skraek da den naeste del af aftenen kulminerede i at jeg vandt en pris. Jeg var noget nervoes over hvad han evt. ville bede mig goere, men jeg fik bare et knus og et kindkys - og fik overrakt min pris.




Jeremy Beadle bliver nok bedst husket for "Beadle's about" og "You've been framed" og mange andre familieudsendelserne. "You've been framed" koerer i oevrigt endnu og har haft flere presenters siden JB holdt med det program. Jeg er ikke sikker paa hvor populaere programmerne var i DK, men her udgjorde de en vigtig del af weekend familieunderholdningen.

I foelge pressen over de sidste dage siges det at han over aarene har vaeret ansvarlig for at skrabe sammen over £100 millioner til velgoerende formaal.

RIP Jeremy Beadle.

2 kommentarer:

Tineke sagde ...

My goodness, han ser i min erindring jo ud som i filmen, han var godt nok kommet til at se gammel ud her....en skam at sådan en personlighed skal så tidligt af sted....

Tina - omme i London sagde ...

Naah ja, han blev lidt aeldre og lidt federe, som saa mange andre, men nu bliver han ikke aeldre!