30 januar 2008

Man kan da blive saa laekkersulten!

I gaar sad jeg pludselig og fik lyst til en fastelavnsbolle. En med en klat creme og floedeskum inden i og godt med chokoladeglasur paa toppen.

Billedet har jeg laant her fra.

Jeg er aabenbart ikke den eneste der fik saadanne lyster, for jeg kan da se at baade Therese og Joan har haft tanken og Joan leverede saagar en opskrift!

Gad vide om jeg nogensinde faar bagt nogen. Det er aar og dage siden jeg har vaeret i DK til fastelavnsbolletid, saa jeg er egentlig overrasket over at jeg stadig pludselig kan faa lyst til dem. Jeg maa ud og undersoege bagerihylderne og se om jeg kan finde noget der kan tilfredsstille laekkersulten. Then again, det kan vaere jeg skal lade vaere, for jeg skal i "ae stywestram" i aften og der er ikke plads til fastelavnsbolledeller i kjolen!

9 kommentarer:

capac sagde ...

I morger er der atter en dag! :-D

Anonym sagde ...

Jeg droemmer ogsaa om fastelavnsboller i disse dage, altsaa de virkeligt fede med det hele fra bageren. Godt der ikke lige er adgang til dem...

Anonym sagde ...

Åh! Jeg savler! Creme og flødeskum!

SUK!

Tineke sagde ...

Jeg har omgående taget 1 kg på, bare ved at kigge på den....mums!

Lene sagde ...

Men i morgen skal du ikke i den stramme kjole :-)

Anonym sagde ...

HAHA! Lene, 'æ styw stram' betyder det pæne tøj (af stivet flip i sin tid, så vidt vides) ...

Anonym sagde ...

Aj... altså... nu å jeg jo en tur forbi den danske bager her i Barcelona og se om han har fastelavnsbolle på hylden...

Tina - omme i London sagde ...

He he - jeg har vidst ramt den soede tand her hos en del folk. :)

Irene, hvis man spiser for mange fastelavnsboller, saa bliver ae stywe stram (det stive puds - kaldes det ikke saadan i resten af DK?) altsaa mere en bare stivet - det bliver virkelig ogsaa stramt!

Joan sagde ...

Du må igang med bageriet :)

Jeg bagte i går. Ca. 200 fastelavnsboller blev det til. Jeg skal nemlig på job idag, og der er fastelavnsfest, så der skal være boller til alle :)