18 januar 2008

Dagens lunch time vandring...

Dagens lunch time vandring var temmelig lokal. Faktisk tror jeg ikke jeg strejfede mere end 400m fra kontoret og det ved den vaagne laeser er usaedvanligt for mig, men jeg havde en del jeg skulle have ordnet.


Jeg maatte en tur i kortbutikken for endelig at kunne sende en barselsgave til min nuttede og brandnye lille niece (jubiii - endelig er hun her, hun lod godt nok ogsaa vente paa sig!)

Ok, saa det er vel fjorten dage siden hun blev foedt, men jeg var lige som lidt langt vaek og stod i sne til halsen, og saa skulle jeg lige hjem, paa arbejde, have jetlag og hvad ved jeg - men nu har jeg altsaa vaeret paa postkontoret - og pakken er paa vej til DK!

Forhaabentlig kan jeg snart faa et barselsbesoeg lusket ind i programmet, for det er altsaa traels at vente til barnet naesten kan gaa inden man faar hende at se. Hun har faaet et skoent navn - Iben; det kan jeg rigtig godt lide, men jeg kan aldrig faa mig til at kalde en lille nyfoedt ved navn. Jeg synes naesten hun er for ung til at skulle belemres med den slags formaliteter, men jeg er jo ogsaa selv af den slags der ingen navn havde foer jeg blev doebt - og kaelenavnet haenger ved endnu, saa maaske det ikke er saa dum en ide med det navn endda. For oevrigt var jeg bare fire uger da jeg blev doebt, men saa vidt jeg husker blev de fleste boern doebt inden for en 6-12 uger og havde naeppe brug for deres navn inden da. :)


Efter endt posthusbesoeg maatte jeg lige have noget spiseligt med i tasken, saa jeg smuttede ind paa the Bagel Factory, som ligger naesten lige ved siden af postkontoret, og fik en creme cheese og laksebagel med paa vejen.

Jeg er temmelig modig naar det kommer til drikke og foedevarer og kunne ikke modstaa fristelsen til ogsaa at smage den nye "Innocent Smoothie", som er MEGET farvestraalende!

Ingredienserne listes paa flasken som foelger:

2 aebler
1/2 paere
1/2 banan
noget frisk appelsinjuice
1 helter skelter (der er tit sjove ingredienser i, jeg fik engang en der var tilsat en klapstol!)
noget lilla roedbedesaft
og noget dejligt ingefaer

Det er selvfoelgelig roedbedesaften der giver den flotte farve, men jeg maa aerligt indroemme den er temmelig overdoevende i smagen! Joesses, hvor foeler jeg at jeg lige har drukket saften fra et glas roedbeder - og skoent jeg er helt pjattet med roedbeder, saa er det altsaa ikke min yndlingsjuice! Faktisk er jeg ikke den store juicedrikker, jeg vil hellere have noget vand, men Innocents smoothies er gode til en vinterdags c-vitaminsindsproejtning!


Heldigvis smagte min laekre bagel fantastisk godt - og roedbedejuicen tog heller ikke livet af mig. Nej, nej, ukrudt forgaar ikke saa let!

Ingen kommentarer: