25 januar 2008

Dagens lunch time vandring...

Jeg er lige vendt tilbage fra dagens lunch time vandring, som gik til Canary Wharf i the Docklands, hvor jeg skulle moedes til lunch med tre af mine gamle kolleger.

Det er let at komme der til, for DLR gaar lige fra Bank til Canary Wharf - uden svinkeaerinder. For tiden er de ved at saette nogle nye rulletrapper ind paa Bank, saa man skal lige beregne en 5-10 minutter ekstra for at komme ned til toget - og det via de almindelige trapper. Bank er en dyb station, paa det dybeste sted paa stationen er du over 40 meter nede i jorden!

Himlen var blaa med store hvide totter af loese skyer, saa de flotte lofthvaelvninger inviterede virkelig til at fiske billedferingsapparatet frem.

Dette billede er taget inde fra DLR stationen mod nord. Der er stadig udsigt den vej, men det varer naeppe laenge, for hele omraadet nord for Canary Wharf gaar igennem en gribende renovation for tiden. Omraadet skal jo set godt ud til 2012, naar vi skal vaere vaerter til Olympiaden.

Naar man kigger mod oest kan man se selve Canary Wharf bygningen staa og flotte sig i sollyset. jeg er vild med den bygning. Den er blevet et vartegn for London, paa hoejde med mange af de gamle historiske bygninger.


Mod vest er udsigten meget mere interessant, hvis man kan se lige ud, men der er et supermarket i vejen. Udsigten den vej ville vaere lige til Themsen, the City etc.
Da jeg skulle gaa fra Canary Wharf var jeg lige ved at tage med toget i den forkerte retning. Jeg er vandt til at tage hjem der fra - ikke paa arbejde!
Oh well, om halvanden time er det weekend - og det er fedt!

Ingen kommentarer: