31 januar 2008

Aftenens lysekrone

I gaar boed paa adskillige store lysekroner; jeg kunne naesten ikke beslutte mig for hvor jeg skulle pege linsen hen!
Formiddagen boed paa et hurtigt besoeg i "The Brewery" i Chiswell Street, hvor Finexpo blev holdt. Det var ikke specielt ophidsende, men jeg var ret betaget af denne lysekronelignende tingest, som hang ude i indgangspartiet. Den lignede en af de overdaadige julepyntstingester de knalder op paa forretningerne i Boulogne i December. :)

Aftenens invitation vaar aarsagen til jeg skulle i ae stywestram. Jeg er saa heldig at jeg naesten altid er den eneste kvinde i selskabet, saa jeg kan genbruge den samme kjole mange gange, uden der er nogen der laegger maerke til det, ergo skruede jeg mig ned i min yndlingskjole for 117. gang. Faktisk var der slet ingen grund til at skrue noget som helst, men jeg fik jo heller aldring den fastelavnsbolle.

Vi skulle vaere paa the Grosvenor House Hotel klokken 19.00 til en champagne reception foer aftenens "Quoted Companies Awards 2008" blev delt ud.

Pre-dinner drinks receptionen var usaedvanlig kort og saa blev vi sat til bords og fik en hurtig introduktion og oversigt over aftenens program. Vi skulle foerst igennem en tre retters menu og saa igang med at faa udleveret de mange priser.

Alle de mange maend tilgav hurtigt den korte drinks reception, da de saa hvem skulle vaere conferencier, nemlig Mary Nightingale, som er nyhedsoplaeser (tror jeg det hedder, "she reads the news!") paa ITV - og meget afholdt. Hjemme hos os er hun f.eks. kendt som min elskedes "kaereste". Jeg skyndte mig selvfoelgelig at tage et billede af hende og sende det hjem.

Vi fik os tygget igennem maden, som bestod af den mest uinspirerende forret, som hovedsageligt bestod af "buffalo cheese" og noget tomatnoget, som smagte af ingenting. Hovedretten var udemaerket, bortset fra at det var uldimund - oehhh jeg mener lam! Det er min mindst yndlingskoed - det smager gud hjaelpe mig af uld, uanset hvad folk siger. Stik mig et stykke ko eller en gris til enhver tid, foer du giver mig lam. Anyhow, det var godt forberedt og kartoflerne og groentsagerne var himmelske. Sovsen var desuden utrolig god - og jeg er saa lidt kraesen at jeg bare spiser hvad der bliver stillet for mig. Desserten, however, var en helt anden sag. Joesses, den var god! Jeg elsker en rigtig god dessert og denne her var hele besvaeret vaerd. Det var en form for mousse lavet med toblerone og serveret med en laekker syrlig roed sorbet og noget orange surt ehmmm... et eller andet og saa saadan en fin sukkerblondetingest stukket i. Joesses, den var god!


Salen er kaempe stor og vi var omkring 1,200 mennesker samlet under omkring 8-10 kaempe store lysekroner. Det er garanteret et fuldtidsjob at holde dem rene, men joesses, hvor de funkler og glimter. Jeg er simpelthen vild med dem.

Priserne blev uddelt og saa var salen aaben i et par timer til networking. Jeg networkede direkte til garderoben og smed mig saa i en taxa, destination Sarf London. Jeg vidste jeg skulle moede op til et ultratidligt moede i dag. Nu er jeg godt nok ogsaa godt brugt. Godt det er fredag i morgen!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis du er til kæmpe lysekroner, så prøv at tjekke www.rigtigeting.dk - der ligger nogle billeder af de største lysekroner, jeg har set.

Anonym sagde ...

[url=http://louboutinmart.co.uk]christian louboutin outlet[/url] The North-west RebellionAs 1885 opened, the North West was pregnant with the expectation of a Métis 4 rebellion. http://dkgoose.com Dlysmnjbl http://csrhelix.com
ruqhzh 994160 [url=http://www.chilliwackbombersoutlet.com]canada goose picture[/url] 297895 http://www.beatsbydreaonsales.com