17 januar 2008

Det er da umuligt at vaelge!

DR har startet den fedeste del af deres webside nogensinde, nemlig BONANZA. Bonanza er et sandt paradis for nostalgikere, hvor man kan stemme om hvilke programmer er dem man helst vil gense.

Der er smaa 4-5 minutters programstykker at se fra 100 forskellige programmer i forskellige kategorier. I dags kategori er underholdning, som er en klar favorit hos mig - og JOESSES, hvor er der mange med min all time favoritvaert: OTTO LEISNER, som fylder 91 i dag. Tillykke OTTO!

Jeg vil gaette paa at de andre kategorier kommer op i den raekkefoelge de er listet i paa siden - og at en ny kategori dukker op hver dag. Det bliver sjovt at se hvor meget man kan genkende. Det er grangiveligt nogle aar siden jeg har set dansk tv - og man kan vel ikke blive ved med at huske det hele?

Jeg er meget spaendt paa at se den endelige liste - og se hvor vidt det er nostalgien der vinder, eller om de moderne programmer slaar dem af pinden. Her i UK ser vi tit at de aeldre programmer foerer stort i den slags afstemninger. Watch this space!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, det er da umuligt at vælge. Men så kan man jo bare stemme 10 gange og vælge dem allesammen?

Nå, nej - så ku´ man jo lige så godt lade helt være....

Men vildt fedt at DR endelig åbner sine arkiver for alt folket.

Tina - omme i London sagde ...

Ha ha, ja, jeg havde nu ikke problemet med at ville stemme paa det hele, for det er kun det halve jeg kender til, men fristelsen for at stemme paa alt det var nu ret stor. For oevrigt kan jeg nu se at hvert tema er oppe i en uge ad gangen. - Oh, og velkommen hid. :)