11 marts 2007

En international spegepoelsemad

Dansker, det holder hun da aldrig op med at vaere, hun kan da ikke undvaere rugbroed og lakrids!
Saadan sagde min kaere fader om mig for nyligt - og han har da saa evigt ret. Hvordan i alverden kan folk rundt omkring i verden overleve uden rugbroed og salt/salmiaklakrids? Det er umenneskeligt!
Dagens rundtenommer var naesten dansk. Rugbroeddet er tysk.
Spegeejneren er en eller anden udlaending og kaldes "Danish style salami".
"Remouladen" er engelsk "tartar sauce", med tyrkisk varedeklaration.
MEN - loegene, DE er danske, sproede og gode.
Hele baduljen blev nydt med et glas fransk oel i mig engelske koekken!
Uhmmm...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhhhmmmmmm, det ser godt ud.

Jeg maa vist have gang i mit danske rugbroed med amerikanske ingredienser, koebe den italienske spegepoelse, aabne den DANSKE remoulade og finde de amerikanske ristede loeg frem.

Jeg klarer mig heller ikke uden rugbroed og har svaert ved at undvaere dansk skaereost. Rugbroedet bager jeg jo selv, men osten er med i kufferten hver gang (ogsaa selvfoelgelig lakrids)

Lene sagde ...

rugbrød, spegepølse og ost, I ved hvad der er god dansk mad.Jeg bliver helt sulten ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Susan - where there's a will, there's a way!
LOL Lene, du har vel allerede alle ingredienserne i koeleskabet?

Anonym sagde ...

Velbekomme!!
og vil saa lige indskyde at jeg laver remoulade af lige dele 'sweet mustard pickels' (det skal halst vaere fint hakket, men det kan nemt klares med en blender efter den er koebt) og mayonaise (men det skal vaere en whole egg mayo der smager af salt og ikke ret meget andet. Det mayo vi faar her smager af eddike og krydderrier - det skal det IKKE vaere.) Og forresten kan vi ogsaa koebe ristede loeg i vietnamesiske forretninger her.

Anonym sagde ...

Tak for opskriften, men hvis jeg virkelig gider goere en indsats for at faa remoulade, saa kan det sagtens lade sig goere. Jeg kan koebe det i den danske kirke - jeg kommer der bare ikke saa tit. :o)