08 marts 2007

International Women's day 2007

I dag er International Women's day . Jeg foretraekker den engelske (og internationale?) titel, da den danske version, saa vidt jeg husker, kaldes "Kvindernes kampdag". Det synes jeg lyder saa negativt og jeg synes i aller hoejeste grad dagen er positiv.

International Women's day markeres paa mange forskellige maader rundt omkring i verden. I de sidste par aar, har jeg vaeret i Irland i anledning af dagen og har nydt godt af Irene's kvindegruppes store indsats for at markere dagen. OEV at jeg ikke kan vaere der i aar! Jeg troestes med at at jeg VED de hygger sig helt vildt og ubehersket!

Dieula, til hoejre, fandt jeg her, hvor man kan sende gratis "International Women's day ecards" til hele verden og laese mere om Dieula og andre kvinders historie. Jeg valgte dette kort, men der er flere hvor det kom fra.
HAPPY INTERNATIONAL WOMEN'S DAY 2007 til alt og alle.

Ingen kommentarer: