27 marts 2007

En fotogen lille staer

Paa parkeringspladsen ved vores supermarket er der altid en utrolig masse staere.

I dag glimtede de rigtigt i solen og kunne slet ikke lade vaere med at komme taet paa.
Denne lille fyr sad ca. 30 cm. fra min haand, mens jeg tog billeder. Jeg tror den kunne lide det!
Lloyd mente jeg fortjente at den pikkede i min haand, men den strammede sig an til billedfering i stedet for at blive voldelig.

Er en beostaer forresten en staer? Er det ikke saadan en der kan snakke?
De havde en eller anden fugl i Jesperhus, da jeg var barn og den sagde "Goddag Arne" til min onkel. Jeg var vildt fascineret og ville meget gerne have at vide hvordan den kunne vide hvad han hed!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

If. wikipedia - ER det simpelthen en stær.. men synes nu din er finere.. Det er ingen kunst at imitere hvad andre siger men at synge med egen røst...

Tina - omme i London sagde ...

Aha Hanne, aabenbart har England og Danmark en del almindelige staere (http://da.wikipedia.org/wiki/St%C3%A6r) til faelles, da de danske overvintrer i England... Maaske jeg var en staer i et tidligere liv; jeg plejer ogsaa hovedsageligt at komme hjem i sommeren!
Hvis ikke det var fordi jeg ikke er saa vild med dyr i hjemmet, saa tror jeg jeg ville anskaffe mig en beostaer. Den er da for sej!

Anonym sagde ...

Hør den lille stær den er åh så fornøjet.
Morgenklokken ringer, og marken står i damp.
Nylig er den vågnet, men altid i tøjet
aldrig skal den sæbes og vaskes med en svamp... :-)

Tina - omme i London sagde ...

capac - du synger jo som en staer!