04 september 2010

Fra vand til broed

Planer har jeg altid mange af, men det er altsaa ikke altid at jeg lige faar dem foert ud i livet. Denne lille plan naaede jeg dog inden det blev for sent...
Jeg ryddede op i vores koekkenskabe den anden dag og fandt denne lille pose broedmix, som jeg har haft staaende et stykke tid, da jeg lige ville se om jeg kunne finde ud af at lave noget ud af det. Jeg er ikke nogen oern til at lave broed, men jeg VIL bare have det laert og da jeg saa brugsdatoen blev jeg enig med mig selv om at nu skulle det vaere.

Den blaa skaal blev fundet frem og melen haeldt i, som der stod i instrukserne.

350 ml vand eller maelk skulle der ogsaa til - og det var saa det! Helt aerligt, hvor nemt kan det vaere, saa kan enhver idiot sgi da bage broed!

Se selv her! Paent blev det ikke, men det skal jeg nok komme efter. Nu skal jeg bare have laert at lave saadan noget let gaerbroed, som min soede svigerinde knalder sammen paa ingen tid og som bare passer til et hvert maaltid.

8 kommentarer:

Lene sagde ...

Uhm nybagt brød med ost og så en kop te til, så er min lykke gjort :-)

Helle sagde ...

Dejligt med nybagt brød - det ser lækkert ud.

Helle sagde ...

Dejligt med nybagt brød - det ser lækkert ud.

KirstenK sagde ...

Ja, jeg synes det er pænt...sådan på brødmåden!Nybagt brød er altid en succes uanset om det er en færdigblanding eller ej!

Irene sagde ...

ja, nu er det jo ikke for at blære mig vel, men jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at jeg i går købte brød for første gang i en måned, og det var udelukkende grundet manglende tid til bagning lige i denne uge og jeg vil da slet ikke blære mig over at det brød jeg ellers selv bager er gærbrød og lavet helt fra bunden ... Just sayin' loik!

Unknown sagde ...

Ha, det bagte jeg ogsaa i morges!! Super nemt.

FUUR. sagde ...

Brødet ligner, til forveksling, det man spiser i Irland.
Hvis det smager bare halvt så godt, som det Irske ,så, MUMS.

Tina - omme i London sagde ...

Lene - ja, slurp!

Helle - tak! :)

Kirsten - tak, ogsaa min politik.

Irene - det der blaer, bliv lige ved med det. Jeg glaeder mig til at smage! ;)

Kat - hvor pudsigt!

Moar - det er en lys udgave af soda bread, saa meget lig det irske, som dog smager 100 gange bedre. Det er simpelthen noget af det bedste broed jeg kan hugge mine anseelige taender i!