14 september 2010

Mind the gap


Paa undergrundsstationer byen over kan man hoere "mind the gap" beskeden runge paa samtlige perronner dagen lang. Beskeden gaar ud paa at man skal passe paa at skraeve over spraekken mellem perronnen og toget. Langt de fleste steder er det slet ikke noedvendigt, da kun en mus (ok, eller maaske en kat...) kunne falde ned i spraekken. Ikke desto mindre lyder der igen og igen "mind the gap between the platform and the train please". Man kan aldrig vaere forsigtig nok!



Paa Lewisham station staar der "mind the step" paa perronnen. Det er simpelthen aarets overdrivelse! Nogle steder skal man skraeve op og over en spraekke paa maaske en halv meter! Jeg har rejst via den station fem dage i ugen i noget der begynder at ligne 20 aar og ikke en eneste gang har jeg hoert saa meget som et lille "mind the gap" pippet fra hoejtalerne. Utallige er de gange jeg har hjulpet aeldre mennesker, folk med boern, barnevogne, kufferter, folk med korte ben eller maaske en stram nederdel... 

Mind the gap!

6 kommentarer:

Lene sagde ...

Det er vist ikke de samme tilsynsførende på de stationer :-), den langbenede person har den sidste station ;-)

AagePK sagde ...

Sikke dog en film, du satte i gang på min indre storskærm, med bemærkningen om at hjælpe nogen med snæver nederdel.
;-)

Kirsten sagde ...

Sjovt, det er også noget af det jeg husker fra mit lange arbejdsliv i London. (2 mdr. i sommeren '85.) ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Lene - LOL, ja!

Aage - :)

Kirsten - jeg vil vaedde paa det foeltes som en lang tid. :)

Anonym sagde ...

Føj for pokker, ufffff, og ikke engang gode gammeldaws "slå-ud" døre, så at man kan gribe fat i et hjælpende håndtag :(

Tina - omme i London sagde ...

Anjoe - nope, ikke en ting!