16 august 2008

Vi er ved at have det laert

Vi slapper bare helt vildt af i weekenderne for tiden og det er saa laekkert. Vi sidder med hver sin laptop og laeser, skriver, ordner og hygger. Jeg tror jeg gaar hen og bliver helt vildt glad for den laptop, til trods for den skide mus. Jeg har besluttet mig for at laere at leve med den og saa goer jeg det. Jeg er ved at udtaenke en fed taske eller etui af en slags til den, for er den baerbar, saa skal den kune transporteres let og enkelt.

Mens vi sad i haven og spiste frokost kom en lille soelvsmed forbi. Den var roed og smuk, men desvaerre havde solen ikke lyst at skinne paa den mens den sad ned. Den var vidst heller ikke ret vild med at blive fotograferet, men den blev det altsaa alligevel.

Naboens store aebletrae give en god hoest igen i aar. Vi snupper dem der lander paa vores side af haekken og har slet ikke noget imod at grenene haenger over. Jeg maa se om jeg kan knalde en apple crumble sammen til aften, for saadanne aebler holder ikke laenge indendoere. De er jo ikke sproejtet med alskens gift og preserveringsstoffer som dem vi koeber i forretningerne.

Blommehoesten gaar ogsaa udemaerket og endnu 32 blev hoestet ind i dag. Monstro ikke det giver et udbytte paa 53 indtil videre i aar. Jeg naar aldrig ind uden at have spist en 2-3 stykker foerst. De er simpelthen saa laekre og saftige.

Det lille roede aeble nederst til venstre i billedet er af egen avl. Jeg ville oenske aebletraeer voksede lidt hurtigere, for en 5-6 aebler er altsaa ikke nogen kaempe hoest, men hvad - indtil da har vi da naboens. :)
Jeg skal for en enkelt gangs skyld paa postkontoret. Jeg strikker tit en lue naar jeg lige skal oeve mig paa et moenster og lige nu er der en paa Ravelry der samler luer sammen til at donere til et boernehjem i Rumaenien, eller er det Bulgarien? Naah, nej, det er Ukraine, saa hun faar lageret tilsendt. Jeg skal nok faa strikket dem vi skal bruge alligevel.
God weekend.

Ingen kommentarer: