06 august 2008

Min karriere som biltyv...

"Sorry to disturb you Tee, I know you're on the phone, but I've locked my keys in my car and I have to go to work!" SUK - Lloyd var lige taget til barberen 10-15 min tidligere og pigebarnet har kun en noegle til bilen. Jeg sagde farvel til min veninde, lagde roeret paa og gik ud for at se om der evt. var noget jeg kunne goere. Jeg taenkte at vi kunne smadre den ene quarterlight og faa doeren laast op, men der er selvfoelgelig ingen quarterlight paa lige praecis den bil og at smadre et helt vindue var alligevel lidt drastisk! Panikken begyndte langsomt at brede sig, for der var ingen her i huset der havde nogen form for erfaring inden for bilindbrydningens kunst.

Vi havde dog alle hoert at man kunne bruge en staalboejle og at den skulle ned i doeren for at ehmmm... laase doeren op. Jeg ringede til Lloyd (ja, jeg ringer til ham foerst og drejer 999 bagefter. :) ), men han sad i barberens stol og var halvvejs faerdig, saa han var ikke megen hjaelp. Der stod vi to; to styk kvindfolk med nul forstand paa bilindbrud.

Det var begyndt at regne og klokken tikkede. Vi fik meddelt Kristal's arbejdsplads at hun lige skulle bryde ind i sin bil foer hun kunne komme paa arbejde.Vi var paa nippet til at opgive; vi havde ikke flere kloge ideer og saa var der lige regnen, som virkelig var taget til.
"Why am I so stupid" spurgte Kristal fortvivlet og det gav mig lige den energi der skulle til. Jeg proevede lige en gang til og saa sagde det KLIK og et kaempe lyn oplyste hele gaden! Laasen sprang op og Kristal hoppede op og ned paa stedet mens hun raabte og skreg "I LOVE YOU TEE - YOU'RE THE BEST, REALLY YOU ARE" mens hun grinende sprang om halsen paa mig og regnen bare regnede og regnede. Jeg er sikker paa alle naboerne maa have undret sig over hvad i alverden der foregik!

"Thank you, thank you SO MUCH" loed der mange gange, mens hun sprang ind i bilen og fraesede afsted mod hendes arbejde. Jeg gik ind og vaskede mine haender, som var blevet ret uladylike og ikke specielt kontorlige! "How the heck did you do it?" spurgte Lloyd da han kom hjem og jeg maa indroemme jeg ikke selv er helt sikker, men jeg gjorde det - SGU!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

YES! LOL! You are the most loveable Tee EVER!!!

Unknown sagde ...

Maaske jeg skulle have ringet til dig dengang jeg laaste min venindes baby inde i min bil.....i 40 graders varme!! Jeg ringede 911 og i loebet ad 5 minutter var barnet ude!

Liselotte sagde ...

Ha ha ha, du er bare for sjov, Tina - og en ny karrieremulighed har jo vist sig nu, kan jeg forstå ;-)

Mette G. sagde ...

Hæ, hæ - også min første tanke. Der er mulighed for et jobskifte her :-)

Tina - omme i London sagde ...

Jeg sendte en text til min veninde, (hende som jeg snakkede i telefon med) og fortalte at jeg havde brudt ind - helt uden at beskadige bilen... jeg fik denne besked tilbage:
Well done - make sure you add it to your CV under the skills section - it's good to be flexible and you are bound to go far he he he he he...

Tina - omme i London sagde ...

Kat - GULP, det var da en haeslig oplevelse! Godt politiet var paa pletten!