30 august 2008

En rigtig sommerdag

Jeg havde et lille aerinde i Bromley i morges og gik om og tog bussen derned. Paa hjemturen fik jeg oeje paa et kastanjetrae som saa mere end bare almindeligt syg ud. Det er langt fra den foerste af slagsen jeg har set i aar og jeg er alvorligt bange for at der bliver smaat med kastanjer i de naeste mange aar, hvis alle traeerne staar og gaar ud.

Himlen var saa fantastisk blaa i dag og vejret viste sig fra den aller paeneste side. Det var virkelig sommer varmt og temperaturen maa have vaeret oppe omkring de 27-28 grader. FEDT - det var lige det jeg traengte til.

Jeg satte mig paa terrassen med mit strikketoej og et ordentligt glas isvand. Jeg putter normalt ikke is i mine drinks, men jeg havde stadig helt vildt ondt i min hals og havde laest mig frem til at isvand skulle vaere godt til halsen.

Himlen var saa fantastisk hoej og septemberblaa, men der var slet ikke den luskede kolde vind, der normalt er i luften i september, som da ellers er liiige om hjoernet. Stoenni, hvor er dette aar blevet af?

I haven blev jeg dog mindet om at i dag let kunne vaere aarets sidste sommerdag, da jeg saa at efteraarskrokusserne (jeg kan simpelthen aldrig huske hvad de hedder!) saa smaat er ved at vaere i blomst. Jeg har prompte bestilt perfekt vejr i hele September, saa jeg kan nyde krokusserne i fuld solskin!

Ingen kommentarer: