23 maj 2008

Naar mor er alene hjemme...

Onsdag aften er min aften alene hjemme, da resten af familien gaar i gym. Normalt staar maden parat naar jeg kommer hjem, men igaar var der saa mange rester der skulle spises at der praecis var et paent maaltid til fire sultne gymentusiaster. Jeg bad dem spise og saa ville jeg staa for egen bespisning.
Da jeg kom hjem kiggede jeg lidt paa situationen og blev enig med mig selv om at goere det saa let som muligt - og noget jeg ikke ville faa hvis resten af familien skulle spise med. Ergo smed jeg nogle sesamfroe paa panden og ristede dem og stegte saa to aeg. Hele baduljen blev spist paa rugbroed og med chilisovs paa og saa var jeg fodret.
SKOENT at kunne saette sig foran "Desperate Housewives" med mad i maven, strikketoej mellem haenderne og en ren samvittighed - oh, og et helt stille hus.

Det er altsaa dejligt engang i mellem slet ikke at vaere ansvarlig for en pind og saa snuppe noget ungkarlefoede. Det smager jo faktisk fortraeffeligt - og den manglende terrasse loeber ingen steder, mens jeg laver ingenting!

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Skønt at læse Tina. Det var også spejlæg (og markrel i tomat), da jeg var ung - uffff, det er længe siden.

Tina - omme i London sagde ...

He he - det var ogsaa laenge siden jeg har haft gang i spejlaeggene til aftensmad!