08 maj 2008

Morgen vandring paa the Sarf Bank

I gaar morges havde jeg et morgen moede paa the Sarf Bank, naermere bestemt lige ved siden af City Hall, som er StorLondons borgmesterkontor og Boris Johnsons nye kontor...

Det er altsaa ikke fordi Ken smaekkede saa haardt med doeren da han gik at bygningen er vind og skaev, saadan er den bygget. Jeg kan faktisk rigtig godt lide den, skoent den er noget aparte.

Fra City Hall har man en fantastisk udsigt over the City paa nordsiden af Themsen. HMS Belfast museet ligger lige ved foden af City Hall, midt mellem Tower og London Bridge.

Indtil for faa aar siden var der intet paa the South Bank og nu er der den skoenneste gaatur langs floden i kilometervis. Det er saa dejlig en tur og isaer hvis man ved hvor man skal gaa hen og faa en bid frokost og eller et glas koldt oel.


Jeg maa have min elskede lokket med paa en Sarf Bank gaatur en weekend. Hvis vi tager public transport op kan vi gaa hele vejen fra noget oest for Tower Bridge til Westminster Bridge og snuppe lunch undervejs. Gad vide hvornaar vi finder tid til det?
I gaar tog jeg mig lidt god tid, for det viste sig at en af mine gode veninder skulle til det samme moede som mig, saa vi snuppede lige en kop kaffe inden vi gik tilbage til arbejde. Hun fortalte at hun havde laest sit horoskop den morgen og at der stod dagen ville vaere fuld af overraskelser. Fedt!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, jeg er også en stor fan af Themsens nye southside. En dejlig gåtur, gode museer, flot udsigt - og boghandlere der sælger brugte bøger :-)

Unknown sagde ...

Det er altså kunst Tina - billedet af London Bridge - wow hvor er det smukt, stort tillykke med det. Og tak for endnu en vidunderlig tur. God Pinse til dig og dine.

Tina - omme i London sagde ...

Ahemmm... er det saa pinse nu? :)

Tenna sagde ...

Tak for rundvisningen - og sikke en udsigt samt smukke bygninger ;-)