28 januar 2007

Chinaman - min trofaste foelgesvend


Jeg er meget lidt overtroisk, men foelger mange "overtroiske" ritualer af ingen anden god aarsag end: "Jeg goer det bare!"
For mig er det mere et spoergsmaal om tradition end om overtro, naar jeg f.eks. banker under bordet og siger 7-9-13. Jeg tror ikke der sker noget skidt, hvis ikke jeg goer det, men af vane og lidt af sentimentalitet goer jeg det alligevel.
Chinaman paa billedet har fulgt mig i ca. otte aar - og bor paa mit skrivebord paa arbejde. For otte aar siden fik jeg ham foraeret af nogle Kinesiske venner til Kinesisk nytaar.
Paa skiltet han holder mener jeg der staar "Kung Hei Fat Choi", som betyder saadan noget som: "Maa det gaa dig rigtig godt i det nye aar". Det aar fordoblede jeg min loen!
Da jeg flyttede paa mit nye job var det foerste der blev placeret paa mit nye skrivebord min lille Chinaman. Jeg trykker paa hans hovede naar jeg ankommer om morgenen og saa smiler han og nikker til mig.
Den 18. Februar er det Chinese New Year igen. Monstro ikke Chinaman faar et ekstra lille tryk paa hovedet den dag?

Ingen kommentarer: