08 september 2013

Ud i det blaa

I aarevis har der vaeret snakke om at der skulle bygges et nyt og noget stoerre fritidscenter i kommunen og pludselig for nogle aar siden blev det alvor og det nye center blev aabnet foerst paa sommeren i aar.


The Glass Mill, hedder centeret, da der aabenbart engang laa en vandmoelle paa stedet, som blev drevet af river Ravensbourne og som husede en glasmager. Bygningen er beklaedt med en moderne version af farvede glasvinduer af samme aarsag.


Lobbyen er lige saa farverig som det farvede glas og kaempe stor. For at deltage i en af klasserne skal man bestille en uge forud, da de er saa populaere som aldrig foer. Det var lidt noget andet, da det hele foregik i det gamle center!


Efter jeg havde vaeret morgenfrisk, havde vi sat mine svigere staevne hos dem, da vi i aftes opdagede at planteskolen bag en webside, hvor vi har bestilt en del planter  i loebet af det sidste aarstid, havde aabent hus i dag. De har en 5-6 stykker af slagsen og helt tilfaeldigvis var aarets sidste saa i dag!


Stedet er kaempe og har et fantastisk udvalg af planter; saa vidt jeg husker, adskillige tusinde forskellige slags. Det vi var koerende efter var et par blaabaerbuske. Jeg koebte to foerst paa aaret, gennem firmaets hjemmeside og gav den ene busk til min svigersoester. Min hr fader foreslog at vi fik os to buske hver, for at vaere sikre paa vi ogsaa faar baer til naeste aar. Tilsyneladende skal det helst vaere to forskellige slags, saa nu er vi begge de lykkelige ejere af lyseroede blaabaer... :)


Det var simpelthen naesten ikke til at overskue alle de planter, men der luskede sig ogsaa en tranebaerbusk og en anden lille potte med jord med i handelen. Vi synes faktisk selv vi var vaeldigt beherskede, men det var vidst hovedsageligt fordi vi hverken havde plads eller raad til at slaebe 70 aar gamle traeer med hjem. :)


Vejret i dag skulle vaere skraekkeligt, men det blev altsaa ganske fint for en September dag. Spredt skydaekke, enkelt smaabyger og en rimelig temperatur. I aar kan vi virkelig ikke klage paa vejret!

2 kommentarer:

AagePK sagde ...

Den Glasmølle, har de ikke kopieret Herlev Sygehus eller sådan noget, det ligner noget fra '60-erne.
Min computer ville ikke vise billeder fra planteskolen, først da jeg klikkede på billederne kom de frem i serieform. Hvis nu andre har samme problem.
Var I ikke til Last Night of the Proms?

Tina - omme i London sagde ...

Aage - nej, ingen Last Night for os. Billederne viser sig fint paa min computer, saa mon ikke det var et blip? :)