17 september 2013

Dryp, dryp, dryp

Efteraarets komme har soerget for at sommerens toerke er forbi for en stund, dryp, dryp, dryp!


Jeg har ingen fornemmelse for om alt det pjasken egentlig giver noget vand til jorden, men det er i hvert fald nogle kolde og meget vaade draaber der falder paa os. Det goer slet ingenting, efter den sommer vi har haft kan jeg sagtens nyde lidt vand.


Graesplaenen nyder draaberne og inden laenge kan jeg formentlig give mig til at flytte mine roser, uden de tager nogen skade af det. I foerste omgang blev alt sat i haven hvor jeg troede det skulle staa, men det var ikke det hele der lige passede hvor det blev sat, saa nu bliver det flyttet. Saadan er det at vaere plante her!

5 kommentarer:

Eva sagde ...

Lidt vand skal der jo til.....

Utroligt så hurtigt det er kommet til at ligne en "rigtig" have hos jer.

Annes indfald sagde ...

Ja, det går ikke uden regnvejr... men det måtte godt komme om natten!
Det ser ellers godt ud i haven.
mvh. Anne

AagePK sagde ...

På trods af mørke skyer og ditto havemøbler øjner jeg da et lyspunkt: gavlen på havehuset! :-)
Husk nu ved omplantning, at roser og andre podede planter, f.eks. æbletræer, skal podestedet lidt dybere i jorden end sidst, ellers får du vanskud, nogen lange lige skud; de kan klippes af, men tager kraften. Derfor: i dybden med planten.

AagePK sagde ...

PS: har du allerede hængt Guy Ffawkes?

Tina - omme i London sagde ...

Eva - ja, haven er faktisk kommet rigtig langt paa kort tid. Til naeste aar skulle den gerne se ud som om den har vaeret der i aaaaarevis. ;)

Anne - ja, for min skyld maatte det gerne regne hver nat, saa laenge vi saa fik hoej solskin hver dag. :)

Aage - tak for tippet mht roserne, det skal jeg huske. Guy Fawkes haenger permanent! :)