21 september 2013

Et lille ferieminde

Faldt lige i feriebilledalbummet og glaedes over at jeg paa turen til Skotland havde heldet med mig og gaettede rigtigt igen. Lige siden Anthony Gormley's 'Angel of the North' blev strammet op for 15 aar siden har jeg droemt om at se den live. Sommerferieturen til Skotland gav mig chancen.


Jeg vidste at skulpturen stod i naerheden af motorvejen, ved Gateshead, men havde ikke lige haft lejlighed til at finde den paa kortet inden vi tog afsted. Pludselig stod der store brune skilte ved motorvejsafkoerslen og jeg skreg BINGO!


Heldigvis havde vi en god chauffoer, som adloed ordrer og koerte af motorvejen, da jeg bad ham om det. Alle i bilen kiggede paa mig og undrede sig over hvad i alverden jeg nu havde gang i. De blev ikke skuffede!


Statuen er 20 meter hoej og har et vingefang paa 54 meter, ca. det samme som en stor flyvemaskine. Jeg ELSKER den slags kunst, der bare staar der fordi den kan!

2 kommentarer:

Lene sagde ...

skøn kunst, den gad jeg godt se en gang. Godt husket :-)

AagePK sagde ...

Er'et ikke et monument for Otto von Lilienthal, der skvattede ned og brak sin hals, da han øvede sig i at flyve? ;-)