08 april 2012

Den paene vej hjem

Da jeg steg ombord paa flyveren i Edinburgh den anden dag, kom jeg i tanker om hvor jeg skulle flyve hen. Flyvemaskinen var nemlig en lille 80-saeders, som er et standard fly til London City Airport. Paa udturen havde vi vaeret med en 100 saeders, som nok er det stoerste fly der flyver der fra.


Jeg elsker at flyve og proever saa vidt muligt at faa en vinduesplads, saa jeg kan have mit billedferingsapparat parat, naar der sker noget spaendende nedenunder os. Efterhaanden har jeg en hel del vingebilleder i albummet og der kommer helt sikkert flere til.


Jeg har saa tit taenkt paa at jeg burde have et godt, detaljeret landkort med naar vi flyver nogen steder hen, som jeg ikke kender ret godt, for det kan irritere mig graenseloest, naar jeg ikke kan regne ud hvilken vej vi flyver. Denne oe kunne jeg nu godt regne ud var the Isle of Man, men jeg maa indroemme det sommetider kniber med geografien!


Naar man flyver til City Airport faar man den helt store bytur, da indflyvningen er noget stejl og man bliver noedt til at komme ind over floden, for at kunne lande. Jeg hang som saedvanligt ud af vinduer og doere, for at se om jeg kunne se hvor vi var og pludselig kunne jeg se vi floej over hvor vi bor. Jeg vinkede naturligvis og monstro ikke min elskede vinkede igen?


Det stoerste buk paa Themsen er det stykke der gaar rundt om Canary Wharf omraadet, saa det er ikke svaert at orientere sig, naar foerst man faar oeje paa det. Bag det store buk kan man ane lufthavnen i baggrunden, med en lille havn paa hver side af landingsbanen.


I dagene efter den 11. September 2001 synes jeg det saa meget drabeligt ud, naar flyverne floej ind til City. Fra det kontor jeg arbejdede paa dengang kiggede vi lige over paa Canary Wharf og hver gang en flyvemaskine kom ind i billedet holdt vi vejret en lille smule, indtil vi var sikre paa den floej over bygningerne!


Kaptajnen var i godt humoer og gav os loebende kommentarer om hvad det var vi floej over. Det synes jeg er saa hyggeligt, for det er da et tegn paa en mand der nyder sit arbejde. Han havde ikke mange passagerer med, men i hvert fald mindst en af dem vaerdsatte hans indsats - og den paene flyvetur. :)

6 kommentarer:

Inge sagde ...

Sjovt at se indflyvningen til City Airport fra oven, vi boede ved siden af den i sommer.. :-)
Hvor er jeres nye hus blevet flot, imponerende arbejde I har gjort derude.
God påske hos jer Tina.

AagePK sagde ...

Det står højt på min ønskeliste, lige som at lande i Berlins Tempelhof; den er lukket nu, London kan stadig nåes. Men er det kun indenrigsruter, der lander her?

KirstenK sagde ...

Tak for dejlige luft billeder...dejligt når kaptajnen gider fortælle lidt...Flere burde tage den aktivitet op!

Sussi.Sussinghurst sagde ...

hi, hi, jeg er ikke så vil med at flyve, og når den side jeg sidder i vipper nedad - ved drejning.... så undgår jeg helst at kigge ud.

FUUR. sagde ...

Jeg synes som du, det er dejligt at flyve.
Det er rart, at se det hele, sådant lidt fra oven, og man kommer til bestemmelsesstedet i en fart.
En vinduesplads, er heller ikke så ringe endda.

Tina - omme i London sagde ...

Inge - jo tak, omend lidt sent, men i lige maade.

Aage - London kan du sagtens naa og den er i hvert fald flot. Jeg kan ikke komme i tanker om hvilken lufthavn vi floej til i Berlin, men mon ikke den hed Brandenburg?

Kirsten - selv tak og JA! :)

Sussi - LOL, saadan er man jo saa forskellig.

Moar - en vinduesplads og et glas hvidvin. :)