16 april 2012

London by the sea

Hvis London havde en strand, ville jeg vove den paastand at det var det bedste sted i verden at leve. Tidligere Londonere delte den mening med mig og de gjorde noget ved sagen og doebte Brighton "London by the sea" og skoent vores strand ligger lidt langt vaek, naermere bestemt omkring 80 km, saa er det bare saadan et dejligt sted.


I eftermiddag blev vi enige om at der maatte staa vores navn paa en portion fish & chips paa Brighton Pier, saa vi satte os i kareten og pegede snuden syd paa.


Englaendere er helt pjattede med "the seaside" og saa snart solen skinner kommer liggestolene frem. I loebet af foraaret har vi altid en eller anden solbeskinnet dag, hvor folk pludselig begiver sig til stranden og slikker solskin. Jeg laerer gud hjaelpe mig aldrig at bare mig i bikini, hvis der er mindre end 25 grader varmt - og det var det bestemt ikke i dag; snarere -25! :)


Brighton Pier er en af de mange gamle forlystelsessteder, som hoerer hjemme i saa mange britiske byer ved havet. Forlystelsesparken ude paa broen var noget stille til aften. Der havde vaeret maraton i Brighton i dag, saa mon ikke der havde vaeret en del folk i loebet af dagen?


Den eneste forlystelse jeg har i tankerne, naar jeg kommer til Brighton er deres fantastiske fish & chips og det skal indtages i the Palm Court Restaurant, for ellers er det ikke den aegte vare. :) I dag var ingen undtagelse og fisken var, som altid, kaempe og frisk.


Fra restauranten er der den flotteste udsigt ud til begge sider og i dag tog vi det vestvendte vindue, saa vi kunne foelge solnedgangen over the West Pier, som dog desvaerre nok aldrig bliver til andet end pindebraende igen, da den for smaa ti aar siden braendte for 117 gang og denne gang saadan rigtig for alvor.


Jeg har altid svaert ved at loesrive mig fra en solnedgang, men ehmmm... det var ikke just varmt at staa paa the Pier og slikke solskin og vi skulle egentlig ogsaa efterhaanden til at vende mod nord, saa jeg knipsede et par billeder mere og saa afsted.


Ok, og saa lige et mere, men saa koerte vi ogsaa hjem. :)

10 kommentarer:

Eva sagde ...

Sikke et smukt sted. Det var da værd at køre efter.
(Og munden løber i vand, selvom det er tidlig morgen, og fish & chips ikke lige er morgenmad:)

Helle sagde ...

Smukke billeder, jeg elsker når man rigtig kan se lyset lege med skyerne, så der opstår skygger og lysstriber i billederne.

Lækkert sted at spise fish & chips. Vi er heldigvis også ved at få en smuk havnefront her i Aalborg.

Lene sagde ...

Skønne skønne billeder, så klare og skinnende som en skøn forårsdag :-)
Og lige her og nu ved jeg hvorfor vi bliver fede, her i Danmark fylder pommes frittes delen over halvdelen af tallerkenen og fisken en sjettedel. Resten af tallerkenen er fyldt med remoulade. Din tallerken er fyldt med de gode råvarer, så hver en bid kartoffel er en nydelse og ikke bare bliver noget man kører ned med masser af remoulade på.

FUUR. sagde ...

Jeg husker Fish&chips i Brighton, som noget af det bedste.
Vi stod godtnok på gaden og spiste,
husker du ?

Marianne sagde ...

Det er en del år siden, jeg var i Brighton sidst, men jeg elsker også den by!
Sikke flotte billeder derfra - især billedet hvor det flotte vindue er ramme om himmel, solnedgang og skyer :)

Ellen sagde ...

Man kan altså noget i England, som man ikke rigtig kan andre steder i verden.
Kystlivet er et kapitel helt for sig selv ... men hvor er der altså mange pensionister ;-)

KirstenK sagde ...

Tak for den dejlige tur...det ser da godt nok ud til at være et dejligt sted...
og fish and chips = uhm...God aften til dig!

Tina - omme i London sagde ...

Eva - jeg tror saamaend godt jeg kunne snuppe fish & chips til morgenmad. :)

Helle - tak skal du have. Glaed dig til havnefronten, det er saadan et skoent sted at opholde sig.

Lene - bare rolig, det er ikke kun i DK folk bliver fede, men vores fish & chips er nok alligevel af lidt en anden kaliber end den man faar i DK. I oevrigt smager vores "tartar sauce" saa meget bedre end remoulade, men jeg tror nu ikke den er meget sundere. :)

Moar - du kan tro jeg kan huske det og det kan boernene ogsaa. :)

Marianne - der er bare saa skoent og tak!

Ellen - lige praecis i Brighton er det ikke pensionisterne man ser mest til, det er de studerende og saa er det et mekka for boesser. :)

Kirsten - selv tak. :)

Donald sagde ...

Det er skønne billeder, og ja, Brighton er et besøg værd (i godt vejr!)

Jeg nød at bladre ned gennem billederne (og jeg er så mæt at det ikke generede mig at kigge på serveringen ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Donald - :)