04 maj 2011

Dagens lunch time vandring

Dagens lunch time vandring var en pludselig ide, efter det pludselig gik op for mig at jeg havde en fri middagspause. Jeg skyndte mig ind paa TFL for at se om ikke godt jeg kunne naa det, for det mente jeg jeg ku - og jeg ku!

Jeg sprang paa the Circle Line og stod af ved Westminster, hvor solen skinnede fra en knaldblaa himmel, med lidt bloede, hvide flystriber som pynt. Da jeg naaede gadeplan tjekkede jeg klokken og der var 44 minutter tilbage af middagspausen endnu. Tjek!

Paa Parliament Square ligger Westminster Abbey og til og med i morgen, ligger vores nye prinsesses brudebuket, traditionen tro, paa den ukendte soldats grav. Jeg kunne da ikke modstaa fristelsen til at faa den at se, men der er et lille bitte problem og det er at sidste adgang til kirken er allerede klokken 15.30, derfor den hurtige lunch time spurt. Oven i koebet staar traeerne stadig i kirken, foer de bliver plantet i Prins Charles' have.

Jeg gik ind gennem kirkelaagen og kiggede fluks til hoejre, hvor jeg kunne se en temmelig lang koe. ALT for lang til en lunch time vandring, hvor jeg havde maximum 20 minutter til at komme ind, faa kigget og klikket og ud igen...
Jeg fik en genial ide og kiggede til venstre, hvor koeen gik hele vejen om til Westminster Palace! Oh well, jeg kan da ikke sige andet end jeg proevede!


Jeg synes godt de kunne have ladet kirken vaere aabent noget laengere i denne uge, men praesterne var vel traette, efter deres kraftanstrengelser i fredags... :)

Ved St Margaret's church, som er kirken ved siden af Westminster Abbey, stod der et par dekorationer, som i farverne saa ud som om de maaske var placeret der i forbindelse med brylluppet. De saa da lidt brudebuketsagtige ud, men de kunne nu godt traenge til en draabe vand!


Jeg gik tilbage mod stationen og hvad saa jeg - en brudebuket! Ikke bare en brudebuket, men en brudebuket med baade en brud og en gom! De var paa vej over gaden til den lange koe til Westminster Abbey - der var en fotograf med dem. Sikken et specielt brudebillede at have!

Jeg kiggede pa klokken og kunne se det var paa tide jeg fik koebt noget spiseligt og vendte snuden tilbage til the City. Da jeg for 100 aar og en sommer plejede at cykle til arbejde hver dag, cyklede jeg ned over Trafalgar Square og kiggede altid lige ned paa Big Ben, for at se hvor meget jeg skulle skynde mig. Ih, som jeg foelte mig som en verdensdame, naar jeg kom raesende der!



Det slog mig pludselig at kigge paa flaget, som var blevet skiftet fra the Royal Standard, som floej der i fredags til St Peters flaget i dag. Det er en sand videnskab at foelge med i hvad de flager med hvornaar, men i dag er en helgens dag, St Mark, derfor St Peters flaget.

Skidt pyt med brudebuketten - turen var skoen!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tina sikke et skønt billede af bruden der halser efter sin mand, jeg tænker hun har råbt efter ham :"wait wait wait" ?
I det hele taget "tak for turen" :D

FUUR. sagde ...

Endnu en dejlig tur, med dig som guide søde.
"Vi sees lige om straks".

Tina - omme i London sagde ...

Anne - ja, jeg kunne heller ikke staa for hende, men havde ikke tid til at faa et ordentligt (laes: skarpt!) billede. :)

Moar - ja vi goer, lige om fluks!

Rikke (et år i sandaler) sagde ...

Sikken en fin tur rundt i en forårsklædt hovedstad ... jeg fik lige et tiltrængt frisk pust hernede i varmen, hvor jeg sidder.

Rimkogeren sagde ...

Sikke en odysse :-)

Tina - omme i London sagde ...

Hov undskyld, jeg havde ikke lige set der var flere kommentarer til dette indlaeg.

Rikke - jeg elsker at gaa paa udflugt og isaer at vide jeg har bloggen med i lommen. :)

Rimkoger - det toer antydes!