21 maj 2009

En Britisk institution

Marks & Spencer fylder 125 aar i disse dage og det bliver fejret landet over i alle Marks & Spencer forretningerne. Forretningen, som er en Britisk institution, startede som en "Penny Bazaar" altsaa en lille marketstand hvor alt kostede en penny. I dag er der en M&S paa en hver high street med respekt for sig selv. Jeg gad vide om herrerne Marks og Spencer havde forestillet sig det, da de startede forretningen i Dronning Victorias tid?

I gaar startede Marks' en stor "Penny Bazaar" i deres forretninger. Hver kunde kunne koebe fem ting fra basaren for en penny og forretningen lage saa op til at man skulle give penge til deres velgoerende formaal ved samme lejlighed. De proever paa at samle £1,25m i anledningen af jubilaeet. Jeg naaede ikke til Penny Bazaar, for jeg havde godt nok ikke tid til at staa i koe i tre timer, som mange gjorde! Der var ellers nogle soede og sjove ting at "koebe", men jeg tror paa jeg overlever uden!

Ingen kommentarer: