01 maj 2009

Alder

Alder...

Har du nogensinde set en person paa din egen alder og taenkt: "Godt jeg ikke ser saa gammel ud!"

Jeg hedder Bodil. Jeg sad i ventevaerelset hos min nye tandlaege, og der laeste jeg et diplom paa vaeggen og opdagede tandlaegens navn. Det var det samme navn som en flot moerkhaaret fyr, som gik i samme klasse som mig for ca. 30 aar siden.

Jeg taenker: Kan han vaere den samme fyr som jeg var lidt forelsket i dengang?

Da jeg kommer ind til ham, ryster jeg hurtigt den tanke af mig igen. Denne halvskaldede graa mand med rynket ansigt er alt for gammel til at have vaeret min klassekammerat.
Efter han har undersoegt mine taender, tager nysgerrigheden over og jeg spoerger ham om han havde gaaet paa Enskede gymnasium.

- Ja, det havde han, svarer han
- Jeg spoerger hvornaar han gik ud?
- Han svarer at han gik ud i 1978.
- Saa gik du i min klasse! - Jeg ler.

Han ser naermere paa mig og saa siger denne gamle halvskaldede, ubehoevlede, fede og onde mand:
- Hvad underviste du i?

10 kommentarer:

ingedk sagde ...

Altså, den var da lidt go".
alder burde afskaffes, man bliver altfor hurtig gammel, tiden løber så stærkt

Anonym sagde ...

Tina...den rammer lige plet :-)

Donald sagde ...

Ja den rammer plet. Den onde fede halvskaldede mand (uha) har da heller ikke nogen pli :-)

Sister Bonde sagde ...

Den var skøn - tusind tak for et befriende latterbrøl.
God weekend.

Malou Klidmoster sagde ...

Ha ha ha ha, tak for det gode grin :-D

Ellen sagde ...

HAhaha - øv, den var da alt for god :-)
Minder mig om, da vi med to ældstevenner (+ alle vores tilsammen fire og næsten lige gamle teenagebørn) var på campingweekend og sad og talte dybt seriøst om, at vi da absolut kun mærkede den stigende alder på, at vores børn blev ældre og ældre.
Seriøst :-)
Vi kom desværre til at overhøre en af de to søde 16-årige sige dæmpet: "Oj - så hør da lige dem. De tror, de er så unge!"
Vi blev meget stille - det var nemlig ikke meningen, vi skulle have hørt bemærkningen, for de søde unge mennesker var slet ikke ude på at såre eller være "flabede", men vi blev alligevel lidt stille.
Nå, pyt... det beviser vel egentlig kun, at den virkelige alder er mere inde i hovedet end uden på, ikke?

Bente sagde ...

Ha ha ... griner stadig :D . Og jo, jeg kender godt det der med at se en person på min egen alder og tænke Godt, jeg ikke ser så gammel ud!

Men ... oftest tænker jeg i næste øjeblik: Guud, ser jeg mon også så gammel ud!

God weekend :o) .

Dortheivalo sagde ...

ØV.. hvis bare det indre og det yde kunne følges lidt pænere ad! Jeg har det på samme måde

@ sagde ...

*LOL* & *ROFL*
Den er bare god! :-)

Tina - omme i London sagde ...

He he - den ramte vidst plet mange steder. :)