30 april 2008

Det er her det sner

I gaar havde jeg lejlighed til at gaa en tur til Smithfields, som huser koedmarkedet for London. Det er et spaendende og ret farvestraalende sted, som paa mystisk vis er kommet til at indeholde et konference center, hvor jeg skulle moede op i gaar.

Mens vi sad paa raekker og hoerte efter kunne vi hoere rumlen nedenunder. Jeg troede det var toglinien som ligger taet paa, som vi kunne hoere, men en af mine sidekammerater var sikker paa det var kadavere vi kunne hoere blive koert paa skinner i koelehuset. GULP - det minder mig om den danske film om de Groenne Slagtere, eller var det "I Kina spiser de hunde?"

Det var ellers en interessant konference, men jeg blev noedt til at smutte tilbage til kontoret midt paa eftermiddagen, da jeg havde et moede jeg skulle deltage i. Paa vej tilbage til kontoret kom jeg forbi disse orange blomstrende kummer paa London Wall - lige uden for hvor en af mine venner lige har faaet job. Fedt, han starter paa tirsdag og faar en paen velkomst. :)

Efteraarsfarverne forfulgte mig ogsaa paa hjemturen, hvor jeg fik oejnene op for nogle flotte blade, da jeg gik op gennem industrikvarteret.

Hos min naesten nabo havde det sneet - med lyseroede blomster. Der er saa mange forskellige japanske kirsebaer, men den slags der sner lige nu er min yndlings og den samme slags har vi staaende i indkoerselen. Den er bare saa laekker. Der kommer nogle store, fede lyseroede blomsterkugler. Jeg tror det er den aegte slags, den slags som Will Ferguson beskriver i bogen "Hitching Rides with Buddha", hvor han foelger "Sakura Zensen" (blomsterfronten) gennem hele Japan. Laes den, hvis ikke allerede du har; den er hylemorsom!

Jeg kunne starte en lignende trend her i UK, hvor vi kunne foelge Magnoliens udspring. Den holder virkelig ved sine blomster i aar, men lige om lidt er det slut for denne gang. Heldigvis bliver blomsterne afloest af bladene, som er smukke i sig selv.


Jeg kom hjem til et tomt hus i aftes. Det sker saa at sige aldrig at jeg er alene hjemme, saa naar endelig det er tilfaeldet nyder jeg det! Jeg satte mig med strikketoejet og fik strikket et lille baby taeppe faerdigt. Jeg har en del gult garn til overs og skal lige have strikket en lille jakke, inden jeg tager paa barselsbesoeg (fedt ord!), men foerst har jeg noget andet jeg skal have gjort - for det har jeg lovet!

For et par uger siden kom min elskede og viste mig store huller i hans toefler, som jeg strikkede til ham for nogen tid siden. "You knit for everyone else, don't you think your MAND deserves a new pair of slippers?" loed der - og det kunne jeg da ikke benaegte! Nu har jeg fundet stroempegarn og pinde frem, saa jeg kan teste en opskrift som Lisa gav mig (TAK Lisa) og se hvor tykt noget garn der skal til for at faa den rigtige stoerrelse i den opskrift. Jeg gad ikke strikke en lille strikkeproeve foerst, naar jeg bare kan strikke et helt par som kan komme nogen til gode - og saa strikke et par mere i det rigtige garn i den anden omgang. Dovenskaben laenge leve - 3x hurra!

Ingen kommentarer: