21 april 2013

London Marathon - for 33. gang

Jeg vaagnede tidligere end hvad er normalt paa en soendag morgen, da jeg var kommet i tanker om at gaa et smut op til Blackheath, for at se starten paa the London marathon. Det foerste hold loeb klokken 9 og saa tidligt var jeg dog ikke kommet op, men jeg naaede da at faa de to sidste felter med.


Jeg var slet ikke klar over at det var maendenes elite der skulle loebe paa lige det tidspunkt, men hvis man kigger til venstre for manden med ryggen til staar Mo Farah (sidste sommers London helt!) parat og til hoejre for den gule mand kan man se baade Kebede, som vandt i aar og Kipsang, som vandt sidste aar.


Startskuddet havde knap lydt foer eliteloeberne sprintede forbi os. Det er ufatteligt at der er nogen der kan holde til at loebe saa staerkt, saa laenge, men flere af dem der loeb med i London i dag var ogsaa med i Boston i sidste uge, saa der var ingen toesedrengeri.


Et par af mine kolleger loeb med paa maendenes elitehold; den ene loeb London maraton for tredje gang og haabede paa at naa i maal paa under tre timer. De andre gang er han kommet ind paa tre timer og et minut og nogle sekunder, saa der skal ikke meget til foer det lykkes for ham.


Nogen havde fundet paa en genial reklameide. Der stod en 7-8 store luftballoner lige ved siden af startlinien, med store reklamer paa. Saa at sige samtlige billeder der er blevet taget af den startlinie har mindst en af ballonerne i baggrunden. De floej ingen steder, de reklamerede bare.

Til Juli har jeg meldt mig til et 5+km loeb med nogle kolleger. Det er det samme loeb som jeg fik mig forvildet ud paa for fem aar siden. I aar har jeg dog planer om at vaere lidt bedre forberedt og vil gaa igang med at traene. Jeg tror jeg har 12 uger fra denne uge; paa den tid maa man sgi da kunne laere at loebe godt 5km paa en rimelig tid. :)

Ingen kommentarer: