03 april 2013

Fedbergs faetter...

Den vaagne laeser husker maaske Piphans, det fede egern, fra vores forrige have? Fedberg har en faetter i denne del af byen, har vi erfaret, efter jeg begyndte at fodre fuglene i haven...


Akkurat som faetter Piphans har Fedberg her vaeret flittig ved fodderbraettet, kan man se paa vommen. Jeg tror hovedsageligt han er interesseret i fedtkuglerne, som ellers er beregnet til de smaa fugle.


Det tager ikke mange oejeblikke for et egern at regne ud hvordan de skal naa frem til det spiselige. Han proevede foerst at kravle op ad stangen, men besluttede sig for at det var for besvaerligt. Den stakkels due var skraemt fra vid og sans!

3 kommentarer:

Eva sagde ...

Herlig video. Jeg kan godt forstå, duen blev forskrækket:)

Lene sagde ...

Godt fanget, både af dig og egernet :-)

Tina - omme i London sagde ...

Eva - ja, ikke sandt. Bebsen og jeg stod og kiggede paa det og da jeg kaldte egernet en laban kiggede hun paa mig med store oejne og sagde "han ligner en laban". :)

Lene - tak og ja! :)