26 maj 2012

Ud i det blaa

Det skulle vaere et skarn, der ikke satte pris paa det vejr vi er beloennet med i disse dage og den fantastiske blaa himmel som foelger med. 


Jeg fik lokket min kollega med et smut op paa "mit" tag i dag. Jeg har ofte fortalt hende om stedet og endelig fik vi chancen for et lille visit. Hun var solgt til stanglakrids i loebet af et halvt sekund og har allerede planer om at vi godt kan smutte op og faa en lille foedselsdagsdrink i forbindelse med hendes foedselsdag, som er i morgen.


Mens vi stod og kiggede ud over, fik jeg pludselig oeje paa en storvinkende kongefamilie paa facaden af Seacontainers House. :) Der begynder at vaere en hel del tegn paa at vi snart skal fejre dronningens diamantjubilaeum.


Jeg blev enig med mig selv om at gaa til London Bridge for at fange toget, i stedet for at staa paa ved Cannon Street, som jeg har gjort i nogen tid. Det blaeste som bar pokker og var virkelig hoejvandet, da jeg gik over. Der sejlede en faerge under broen, mens jeg stod og kiggede. Der var to passagerer paa oeverste etage; en mand og en kvinde. Kvinden dansede lidt, mens manden spillede guitar og sang af karsken baelg. Forsommeren er over os!


Ved London Bridge station had de travlt. The Shard star efterhaanden i al sin magt og vaelde og taarner over hele byen. En anden bygning, the Place, ved siden af tager ogsaa facon. Den bygning faar et noget stoerre fodspor end the Shard, men kommer altsaa over hovedet ikke naer saa langt op i luften.


Allerede nu kan man staa inde paa stationen og faa en fornemmelse af hvordan den nye station kommer til at se ud. Jeg er nok ikke den eneste der glaeder mig til stationen staar faerdig, for de har godt nok arbejdet paa den laenge og den har traengt endnu laengere!


Jeg var kommet noget tidligt afsted hjemover og kom med et tog jeg ikke lige var klar over var et hurtigtog... Heldigvis gik det ikke vaerre end jeg kom til Ladywell, i stedet for Lewisham, men stationerne ligger ret taet paa hinanden og jeg kan sagtens gaa hjem derfra; saa fik jeg ogsaa lejlighed til at indaande det skoenne Ladywell Fields.

I loebet af ingen tid var jeg hjemme og endelig var det weekend. Jeg synes godt nok den har ladet vente paa sig i denne uge, men nu er den her og det skal nydes!

9 kommentarer:

Eva sagde ...

Aaahh, dejlige sommerbilleder fra storbyen. Det er med at nyde det nu:)

Tina - omme i London sagde ...

Eva - jep, vi nyder det saa laenge det varer, men forhaabentlig er frakken nu haengt vaek til mindst September. :)

AagePK sagde ...

Ja, det er da en noget anden himmel over St Paul's, end da vi stod der for en måned siden. Her har vejret også mest været til udendørs sysler, og nu er de nye døre sat i. Så kommer alt pillearbejdet med iklædningen.

Tina - omme i London sagde ...

Aage - det er altsaa en af de dejligste ting at faa ordnet ved et hus; nye vinduer, men for hulen hvor er det dyrt!

AagePK sagde ...

21.000 for to mahognidøre: ok, lidt dyrt, MEN: de er det værd, de holder til evig tid, og set i det perspektiv er det vel rimeligt, ikk'?

Tina - omme i London sagde ...

Jo da, det er bare mange penge at stange ud, de skal jo tjenes foerst. :)

AagePK sagde ...

Ja, derfor har vi også sådan en lille opsparingskonto, så vi ikke køber, før vi har pengene. Kreditkort har den kedelige bivirkning, at de skal betales, når man mindst kan undvære pengene: de bliver kun brugt på rejser, når der skal hæves eller købes billetter o.lign; så kan man altid få pengene tilbage ved snyd eller konkurs.

Dorthe sagde ...

Jeg var en tur i London i ugen efter Påske (fødselsdagsoverraskelsestur) og kunne ikke dy mig for at besøge 'dit' tag. Knald go' idé og udsigten var fantastisk selv om der ikke var det bedste vejr lige der.
Men hvor var selve centret da en skuffelse...

Donald sagde ...

Det gør mig somme tider ondt når man bygger i højden uden tanke for sikkerhed eller indeklima, og jeg håber at "The Shard" ikke bliver et mausolæum over drømmene om at have de højeste huse. Uha.

Men det var billederne, jeg ville kommentere: AH! Skønne billeder!

Og historien om de to på færgen, og om at gå den ekstra vej fra Ladywell, det er hyggeligt at læse :)