22 juni 2008

Naar man bliver 40 bliver man saa begavet

Lidt foer min foedselsdag fik jeg en lille rejsesmykkekuffert, som jeg spekulerede lidt i hvor vidt jeg ville faa den brugt.

Jeg besluttede mig for at laegge mine smykker i den til Danmarksturen og endte med at indse hvor genial en lille opfindelse den er. Det er da hundrede gange nemmere at have smykkerne med paa den maade. Der er en afdeling til det hele! Jeg havde ikke en hel masse i den, da jeg rejste til DK, men lidt skulle jeg da have med til alle de gilder vi skulle til!


Knap var vi landet, foer jeg fik noget at putte i den - for jeg kom jo til at fylde 40 og saa bliver man begavet! Foerst og fremmest fik jeg denne smukke broche af Irene. Den passer perfekt til alle mine strikkede sjaler og har inspireret mig til at eksperimentere lidt ud i strikverdenen og ikke vaere saa kongservativ! TAK, Irene, den er fed!


Fra far og mor fik jeg denne smukke krystalhalskaede, som selvfoelgelig har en historie. Far og mor koebte den til min bedstemor (farmor) for 46 aar siden, da de var paa ferie i Harzen. Som barn elskede jeg den halskaede, for jeg syntes den var noget af det smukkeste jeg nogensinde havde set. Mor arvede den tilbage da bedstemor doede og nu er den min! Det er jeg rigtig glad for.

Veninderne der gav mig den lille kuffert gav mig ogsaa denne broche, som er fra Deborah Thomas' Chic Elegance samling.

Min veninde kom med dette soede hjerte. "Du kan faa den byttet til en anden farve og du kan ogsaa godt faa en kortere snor i" loed der, men jeg var nu glad for den hun havde valgt til mig og den blev lynhurtigt taget i brug.

Faa dage senere fik jeg endnu en af slagsen, men i en anden farve - og med en kortere snor. Saadan kan man vaere saa svineheldig! Jeg beholder begge og kommer garanteret til at bruge dem meget.

Det kinesiske indslag i min begavelse kom i form af en jade abekat i en guldkaede. Jeg er foedt i abekattens aar, derfor lige netop det motiv. Efter sigende bliver jaden moerkegroen, som man gaar med den og det goer slet ingenting.
Ud over alle de flotte smykker fik jeg ogsaa baade toej, diverse cremer og mange andre gode sager. Jeg blev simpelthen saa begavet man skulle tro det var loegn.
Jeg tror jeg vil proeve paa at fylde 40 igen til naeste aar, for det kan i hvert fald godt betale sig.

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Lover at sende gave tl dig til næste år ;o)
Sikke mange flotte smykker og rigtig smuk lille "smykke"-kuffert.

Anonym sagde ...

Jeg mener den de der perler Bedstes kæde er lavet af hedder rhinstene på nudansk, eller måske det er gammel dansk. Skål!

Held og lykke med din nye stil!!! ;-)

Dortheivalo sagde ...

Din bedstemors, nu din halskæde, satte bare minder igang. Jeg har set en lignende i min barndom, jeg kan lige så tydeligt huske, hvor fascineret og betaget af den, jeg var. Dine andre gaver er også smukke. Forsinket tillykke med din fødselsdag.