26 november 2014

Den produktive tid paa aaret

Mange klager over moerket paa denne tid af aaret. Jeg goer ikke og mit garnlager goer bestemt heller ikke, for i de moerke maaneder faar jeg altid en hel del fra haanden paa den front.


Jeg har eksperimenteret en del med en vanteopskrift i de sidste uger og der er stroeget ikke mindre end fem par vanter af pindene i den sammenhaeng. Da Bebsen saa jeg strikkede vanter mente hun nu godt liiiige jeg kunne lave et par vanter og en hat til hver af hende og Spunken.


For nogle aar siden var det meget moderne at strikke krokodillehalstoerklaeder, men jeg kunne ikke finde opskriften, saa jeg digtede en drage i stedet!

Monstro en dag jeg faar 'tid' til at strikke noget til migselv?

7 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er jo det hyggelige ved den mørke tid, at man tager sig tid til at nørkle.

Sikke en masse du har fået lavet. Det er en vældig farlig drage, du der har begået. Så sød.

Benedicte sagde ...

Ih, hvor flittigt! Jeg skal vist til at i gang, hvis der skal strikkes halvvanter til familiensstore og små tøser i år. Dragen er vel nok fin :-)

Sylvia sagde ...

Du har vært ganske produktiv, Tina.
Så fine ting du har strikket. Og det SKAL være fargerikt til barn!!!
Jeg har bestemt at jeg skal strikke noen til meg selv i romjulen. Bare hygge, slappe av og ha det fint. Kan du ikke finne deg noe du vil strikke til deg selv, og gjøre det på samme måten?
Jeg elsker alle de røde keramikkblomstene du tar bilde av. Det må være fantastisk å se LIVE!
Ha en fin dag.

AagePK sagde ...

Nå, så kom du igang igen, jeg var lige ved at blive nervøs for dig. Men når du har haft travlt med strikketøjet, din lille strik, høhø, så kan du jo ikke være ved tasterne samtidigt.
Det var da godt, du skrev, at det var en drage, jeg så først øjnene som små futter, og undrede mig.
Da vi var børn, var halstørklædet strikket dobbelt mod enden i den ene side: så kunne den anden ende stikkes igennem, så der ikke blev en vældig knude under hagen; laver du sådan nogle, står jeg gerne i kø. Med drage, ikk'?
Og nordmanden/damen Sylvia holder romjul, gad vide, hvor meget man så kan strikke; vi nøjes med gløgg...

Annes indfald sagde ...

Det er tiden for hygge, håndarbejde og samvær inden døre... Det er jo mørkt og ikke til at være ude...
Flittig har du da været!

FUUR. sagde ...

Strikketøj er godt for sjælen.
Mange tanker og minder, kan gemmes i maskerne.
Mit strikketøj, er altid i nærheden.
Der er stadig garn til en del projekter.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - ja, dragen er tilpas farlig til en lille 2 1/2 aarig spunk. :)

Benedicte - igang med dig. :)

Sylvia - aha, nu er jeg nysgerrig... hvad betyder mon 'romjulen'? Er det hvad vi kalder 'mellemjuledagene', eller har du taenkt dig at smide dig paa sofaen med en flaske rom og dit strikketoej? :)

Aage - jeg har vaeret lidt optaget til anden side i lang tid, men mon ikke det hjaelper paa bloggefrekvensen naar vinteren kommer paa visit? Mht halstoerklaedet, saa tror jeg naeppe jeg kan noejes med en enkelt garnnoegle til dig alligevel. :)

Anne - ja, det er hyggeligt.

Moar - hver en maske kan fortaelle sin egen historie, men det ved du naturligvis godt.