08 marts 2010

En frisk morgen

I morges var der bare saa gispendes koldt, men himlen var hoej og blaa og fuglene kvidrede, saa det var en fryd. Til trods for den kolde vind kunne man virkelig maerke at foraarssolen slaar igennem.
Solen skinnede paa Gibson Hall, som naermest var helt selvlysende i lyset. Det slog mig at den var specielt solbadet og saa indsaa jeg pludselig hvorfor. Alle bygningerne overfor er revet ned og der skal stadig en del byggeri til, foer solen forsvinder fra bygningsfacaden. Naar bygningen der skal staa paa den anden side af vejen bliver bygget saa tror jeg nok der bliver skygge for "The Pinnacle" som den blandt andet kaldes er fuldfoert bliver den over 60 etager hoej!


Da jeg naaede til London Bridge til aften fik jeg oeje paa at endnu en kaempekonstruktion efterhaanden begynder at blive synlig paa Londons profil, nemlig "The Shard" i London Bridge. Efter at have arbejdet i the Docklands i naesten ti aar, og det lige praecis de ti aar det tog at bygge alt andet end Canary Wharf, er jeg naermest blevet ekspert inden for dette omraade! I hvert fald har jeg observeret saa meget at saa snart de har faaet boret saadan ca ned til Kineserne, saa begynder de at bygge elevatorskakterne og det gaar staerkt. Saa snart elevatorskakterne er bygget har man en rigtig fornemmelse af hvad der kommer til at staa paa stedet. Det bliver dog spaendende at se begge de to bygninger skyde op over de naeste par aar. The Pinnacle bliver hoej, men the Shard bliver lige ti etager hoejere!

Ingen kommentarer: